امام جمعه خرم‌آباد وضعیت نامطلوب شهر را حاصل عملکرد شورای شهر و شهرداری برشمرد و گفت: اعضا شورای اسلامی شهر اختلافات درونی را کنار بگذارند، به منافع شخصی توجه نکند، آیین نامه‌ها و قوانین را ملاک قرار بدهند و در عزل و نصب‌ها دخالت نکند.

به گزارش صدای منتقد به نقل ازخبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سال‌روز میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) اظهار کرد: روز پاسدار و جانباز مقام شامخی کسانی است که جان و سلامتی خود را تقدیم کردند تا میهن اسلامی و امت اسلامی در امنیت و آرامش باشد.

وی افزود: امروز هم پاسداران بزرگترین سرمایه خود یعنی جانشان را برای حفظ اسلام و میهن اسلامی در کف دست گرفته‌اند.

امام جمعه خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه سپاه قهرمان از آغاز تاکنون با قدرت و صلابت در مقابل دشمنان اسلام و مسلمانان ایستاده است، خاطر نشان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون دفاعی، نظامی، فرهنگی، جهادی و خدمت رسانی نقش مهمی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: علو درجات برای شهدای پاسدار و تکریم و تقدیر نسبت به خانواده آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) از مقام تسلیم ، تصدیق و وفا برخوردار بود، عنوان کرد: وفاداری قهرمان کربلا به گونه‌ای بود که پیمانه وفاداری را نه پر بلکه سرازیر کرد.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد خاطرنشان کرد: جانبازان انقلاب اسلامی نیز که در مسیر تسلیم، تصدیق و وفا داری حرکت کرد‌ه‌اند، ادامه راه با همین روحیه وفاداری داشته باشند.

شاهرخی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه راه امام سجاد (ع) راه امام حسین (ع) بود، گفت: سخنان طوفانی و دشمن شکن امام سجاد (ع) در کوفه و شام گواهی بر حماسه آفرینی آن حضرت است، البته نقش امام سجاد (ع) در حفظ کیان و کانون اسلام همچنین فراهم کردن بستر لازم برای دانشگاهی که امام باقر(ع) و امام صادق (ع) ایجاد کردند بی نظیر بود.

انتقاد از وضعیت خدمات رسانی شهری در خرم‌آباد 

امام جمعه خرم‌‌آباد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه من بارها در این خطبه‌ها از شهرداری و شورای اسلامی شهر نام برده‌ام، عنوان کرد: بیش از ۴۳ بار شهرداری و ۱۰۴ بار شورای شهر را خطاب قرار داده‌ام، و همه تذکرات هم از باب خیر خواهی برای ارائه خدمات قابل قبول به شهروندان بوده است.

شاهرخی گفت: تاکید بر پرداخت عوارض توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی یکی از مواردی بوده که ما مطرح کرده‌ایم، زیرا عدم پرداخت عوارض باعث شده خدمات شهری در تراز مرکز استان نباشد.

وی بیان کرد: اخباری که از داخل شورای اسلامی شهر به وسیله خود اعضا به بیرون منتقل می‌شد، خوشایند نبود.

امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: وضعیت شهر قابل قبول نیست و این محصول عملکرد شورای شهر و شهرداری است.

شاهرخی بیان کرد: اینکه مرکز استان لرستان سال‌ها از مراکز دیگر استان‌ها عقب بماند قابل قبول نیست، شورای شهر و شهرداران یکی پس از دیگران می‌آیند اما وضعیت شهر پیشرفت ندارد و این موضوع به ناکارآمدی هر دو نهاد مربوط می‌شود.

وی تاکید کرد: اعضا شورای اسلامی شهر اختلافات درونی را کنار بگذارند، به منافع شخصی توجه نکنند، آیین نامه‌ها و قوانین را ملاک قرار بدهند و در عزل و نصب‌ها دخالت نکند.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد با تاکید بر اینکه اعضا شورای اسلامی شهر دخالت در انتصاب‌های قومی، خویشی و رفاقتی را کنار بگذارند، خاطرنشان کرد: وظیفه آنها انتخاب شهردار دانا، توانا، متعهد، اهل دانش و تجربه است که سال‌ها در شهرهای بزرگ مسوولیت داشته‌اند.

شاهرخی بیان کرد: بعداز گزینش شهردار تعامل آنها بر اساس آیین نامه باشد نه بر اساس منافع شخصی، در این‌صورت ممکن است بخشی از نارضایتی مردم را جبران کنید.

وی گفت: البته نمی‌توانید نارضایتی مردم را به طور کامل جبران کنید، اما اگر انتخاب خوبی داشته باشید و فراتر از قانون از شهردار چیزی نخواهید ممکن است بخشی از عقب ماندگی‌ها جبران شود.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد تاکید کرد: در صورتی که نارضایتی مردم جبران نشود ما هم به‌عنوان خدمتگزاران و دلسوزان شهر به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مناسبت ۸ اسفند ماه روز امور تربیتی، هدف از تاسیس نهاد امور تربیتی را ترویج ارزش‌های اسلامی در میان دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: بقای هر جامعه به دانش و مهارت‌هایی‌ است که در بستر ارزش‌های اسلامی، دینی و اخلاقی شکل می‌گیرد.