به گزارش خبرگزاری صدای منتقد، به جرات می‌توان گفت به احترام این معلمان باید ایستاد، زنان و مردانی که در کنار تمام گلایه‌های مطرح شده از سوی معلمان درباره حقوق کم و تبعیض با کارکنان سایر دستگاه‌ها همچنان با عشق و انگیزه، در شغل معلمی فعالیت می‌کنند و حتی داستان محرومیت‌ها و سختی کار در مناطق مرزی و محروم کشور آنها را از میدان به در نکرده است.

معلمانی که در محرومترین مناطق شهرستان سلسله آنجا که می شود طعم فقر را به خوبی چشید،اما برای تحصیل فرزندان این مرز‌وبوم تلاش می‌کنند تا مبادا داستان محرومیت‌ها منجر شود تا کودکی از حق تحصیل باز بماند

در شهرستان سلسله معلمانی هستند که در روستاهای دور‌افتاده و مناطق محروم این شهرستان برای رسیدن به مدرسه، کیلومترها مسیر طی می‌کنند.

معلمانی که با کمترین امکانات، در کلاس‌های درس فرسوده و گاه حتی بدون نیمکت با عشق به دانش‌آموزانشان درس می‌دهند و گاه فراتر از وظایف معلمی نقش حامی و یاور شاگردان خود را که عمدتاً از فقر و محرومیت رنج می‌برند، ایفا می‌کنند.

کلیپی از خرید کفش فریدعلی پوری معلم دبستان چشمه طلا روستای چشمه طلائی منطقه محروم قلائی شهرستان سلسله برای دانش آموزان خود را مشاهده خواهیم کرد،به طوری که درمناطق محروم قلائی شهرستان سلسله عشق ملاک است و اقدام نیکوی این معلم خیراندیش جای تحسین دارد.