مدیرکل بازرسی لرستان گفت: آرای محکومیت مختلفی از جمله اخطار کتبی با درج در پرونده، ممنوعیت ثبت‌نام در انتخابات شوراها برای حداقل یک دوره و سلب عضویت برای برخی اعضای متخلف شورای شهر صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری صدای منتقد، سعید رازانی با اشاره به تخلف برخی از اعضای شورای شهرهای لرستان، اظهار کرد: به دنبال بازرسی‌هایی که از شهرداری‌های استان صورت گرفت، به مواردی از تخلفات برخی از اعضای شورای شهرها در انجام وظایف قانونی برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: این تخلف‌ها شامل عدم انتخاب به‌موقع حسابرس رسمی برای انجام حسابرسی شهرداری مربوطه، دخالت در امور شهرداری‌ها مغایر با ماده ۹۵ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، دریافت پاداش و مزایا، در برخی از موارد عدم توجه به مقررات قانونی در خصوص ضرورت ارسال مصوبات به هیات تطبیق و تحمیل نیروی انسانی به شهرداری‌ها بوده است.

مدیرکل بازرسی لرستان با بیان اینکه پس از احراز تخلف‌ها گزارش تعقیب اعضای مذکور تهیه و به مرجع رسیدگی‌کننده ارسال شد، گفت: در همین زمینه آرای محکومیت مختلفی از جمله اخطار کتبی با درج در پرونده، ممنوعیت ثبت‌نام در انتخابات شوراها برای حداقل یک دوره و سلب عضویت صادر شده است.

رازانی بیان داشت: این احکام صادره برای برخی اعضای شورای شهرهای بروجرد، دورود، دلفان، سلسله، کوهنانی و فیروزآباد است.

وی با بیان اینکه موارد تخلفی شورای شهر خرم‌آباد نیز در دست بررسی و پیگیری است، افزود: چنانچه در مواردی مشاهده شود اعضای شوراهای اسلامی بر خلاف قوانین و مقررات مربوطه در امور مربوط به شهرداری دخالت کرده‌اند و یا اینکه بر خلاف قوانین مذکور نیروهایی را به بدنه شهرداری تحمیل نموده‌اند، برخورد قانونی لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بازرسی لرستان همچنین از شهروندان درخواست کرد اشکالات و نواقص موجود در امور شهرداری‌ها را در سامانه سازمان بازرسی اعلام و یا با تلفن ۱۳۶ تماس بگیرند.

 

خبرنگار: سجادجوانمرد