اخبار مهم
کد خبر : 5420
جمعه - ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

فعالیت ۱۹۱ خانه‌ هلال در روستاهای لرستان

  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ۱۹۱ خانه‌ هلال در روستاهای لرستان با هدف آموزش‌های لازم فعال است. به گزارش خبرگزاری صدای منتقد، دکتر محمد قدمی اظهارداشت: یکی از برنامه‌های هلال‌احمر، ایجاد خانه‌های هلال در روستاها است که در حال حاضر ۱۹۱ خانه هلال با هدف آموزش‌های لازم وجود دارد. وی افزود: این آمادگی را […]

فعالیت ۱۹۱ خانه‌ هلال در روستاهای لرستان

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ۱۹۱ خانه‌ هلال در روستاهای لرستان با هدف آموزش‌های لازم فعال است.

به گزارش خبرگزاری صدای منتقد، دکتر محمد قدمی اظهارداشت: یکی از برنامه‌های هلال‌احمر، ایجاد خانه‌های هلال در روستاها است که در حال حاضر ۱۹۱ خانه هلال با هدف آموزش‌های لازم وجود دارد.

وی افزود: این آمادگی را داریم که در صورت نیاز، خانه‌های هلال بیشتری در سطح روستاها راه‌اندازی شود و افراد ساکن در روستا بتوانند آموزش‌های مورد نیاز را از طریق مربیان فراگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خانه‌های هلال سبب می‌شود تا در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، افراد با آمادگی بیشتری بتوانند خدمت‌رسانی کنند که این کار سبب کاهش تلفات می‌شود.

قدمی مقابله موثر با حوادث و کمک به توانمندسازی افراد و جوامع محلی را از اهداف این خانه‌ها برشمرد و گفت: برهمین اساس طی سال‌های اخیر خانه‌های هلال راه‌اندازی شده که خوشبختانه مورد رضایت هم واقع شده است، البته بومی‌سازی فعالیت‌های هلال احمر متناسب با نیاز مردم روستاها با توجه به حوادث از دیگر موارد مهمی است که مد‌نظر قرار دارد.

وی بیان کرد: ایجاد محیطی ایمن و تاب‌آور همراه با آموزش‌های مستمر در دستور کار خانه‌های هلال قرار دارد و تا پایان سال تعداد دیگری از خانه هلال راه‌اندازی می‌شود.

 

سجادجوانمرد: خبرنگار