روابط عمومی استانداری لرستان اعلام کرد:برخی اقدامات صورت گرفته در لرستان با محوریت استاندار از سوی معاون سیاسی وزیر کشور در راستای انتقال اقدامات شاخص و تجربه موفق مدیران خلاق و نوآور برای سایر استانداران کشور، معرفی شد.

به گزارش صدای منتقد، در نامه ای از سوی “محمدرضا غلامرضا” معاون سیاسی وزارت کشور به استانداران سراسر کشور که رونوشت آن به رسانه ها ارسال شده است؛ اقدامات صورت گرفته در لرستان با دستور و حضور مستقیم” فرهاد زیویار”استاندار در زمینه اقداماتی مانند پیگیری نهضت ملی مسکن؛ ایجاد دبیرخانه و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور؛ پرداخت مطالبان دامداران و مرغداران؛ راه اندازی واحدهای تولید خوراک دام ارزان و پابش الکترونیکی انبارهای کالا و اجرای طرح باسکول هوشمند معادن به عنوان الگو معرفی شده است.

بر این اساس دستور نصب قطعات هوشمندی بر روی باسکول ها اداره کل استاندارد و نصب برنامه مکان یاب بر روی تریلی های حامل سنگ معادن ، تولید غذای کاملا تخمیر با قیمت پایین برای دام از دیگر اقدامات لرستان است که در کوهدشت؛ ازنا و الیگودرز صورت گرفته و منجر به کاهش قیمت مواد اولیه و در عین حال افزایش ۹ درصدی پروتیین خوراک شده است.

در اقدام راه اندازی اتاق رصد و پایش الکترونیکی کالاهای اساسی نیز جابجایی کالا از مبدا تا مقصد رصد می شود که افزایش دقت در جابجایی؛ کاهش هدررفت اقلام و رسیدن درست به دست مصرف کننده محقق شده است.

همچنین برگزاری هفتگی جلسات پایش اقدامات در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و روند پیشرفت این طرح و تشکیل دبیرخانه و برنامه زمان بندی جهت پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور از دیگر اقدامات قابل تقدیر لرستان در نامه معاونت سیاسی وزارت کشور به شمار می رود.