اجتماعی » لرستان
کد خبر : 4708
سه شنبه - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

خرید ۱۲۰۰ تن مرغ گوشتی نژاد آرین در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از محقق شدن ۷۰ درصد از سهمیه استان در رابطه با کشاورزی قراردادی خبر داد.  به گزارش صدای منتقد؛ سید عماد شاهرخی  در برنامه افق روشن مرکز سیمای استان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی ما از بدو ورود به سازمان بالا بردن ضریب دانش فنی بخش […]

خرید ۱۲۰۰ تن مرغ گوشتی نژاد آرین در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از محقق شدن ۷۰ درصد از سهمیه استان در رابطه با کشاورزی قراردادی خبر داد.

 به گزارش صدای منتقد؛ سید عماد شاهرخی  در برنامه افق روشن مرکز سیمای استان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی ما از بدو ورود به سازمان بالا بردن ضریب دانش فنی بخش کشاورزی بوده است ، اظهار کرد:  هدف ما استفاده و بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانشگاهی استان در راستای بهره وری بخش کشاورزی است که در سال زراعی جاری به فضل الهی و استفاده از دانش فنی و همت و تلاش همکاران فصل کاشت بی نظیری را پشت سر گذاشتیم و پیش بینی می شود در فصل برداشت میزان ۳۵۰ هزار تن گندم تحویل سیلو های استان بشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کشت قراردادی محصول ، خاطر نشان کرد:  الگوی کشت یعنی اینکه چه زمانی، چه مقدار، کجا و چه بکاریم، کشاورزان عزیز نباید دغدغه فروش محصولات تولیدی خود را داشته باشند و با نوسانات بازار متضرر شوند، در همین راستا یکی از خدمات دولت سیزدهم کاشت بر اساس نیاز استان ها در قالب کشت قراردادی است که در این طرح، بذر، کود و سم مورد نیاز تولیدکنندگان به صورت اعتباری در اختیار آنها قرار گرفته و محصولات تولیدی از مرحله کشت تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار میگیرد و در فصل برداشت هزینه های انجام شده از محصولات تولید کسر خواهد شد.

وی با اشاره به محقق شدن ۷۰ درصد از سهمیه استان در رابطه با کشاورزی قراردادی ، عنوان کرد: با همت و تلاش همه همکاران علی الخصوص کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی که به صورت شبانه روزی طی ۴۵ روز انقلابی و جهادی پای کار بودند، تعداد ۷,۵۰۰ قرارداد کشاورزی در سطح استان منعقد شد تا از این حیث استان درحال حاضر در مقام سوم کشور قرار گیرد.

شاهرخی در خصوص بدهی شرکت پشتیبانی امور دام به دامداران و مرغداران استان ، افزود: برای اولین بار در کشور طی یک اقدام انقلابی و حرکت جهادی ۹۵ میلیارد تومان از بدهی شرکت پشتیبانی امور دام به دامداران و مرغداران با استفاده از تهاتر با اتحادیه مرغداران پرداخت شد.

وی در خصوص حمایت از تولید داخلی و خرید تضمینی نژاد ایرانی مرغ آرین ، یادآورشد:  تا کنون میزان ۱۲۰۰ تن مرغ گوشتی آرین خریداری شده و برنامه ریزی های لازم برای خرید ۱۰۰۰ تن دیگر از این نژاد در حال تکمیل شدن می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص نظارت بر کالاهای اساسی نیز تاکید کرد: به هم استانی های عزیز اطمینان می‌دهیم  در راستای امنیت غذایی استان تولید محصولات کشاورزی به اندازه کافی خواهیم داشت و با استفاده از ظرفیت تیم های بازرسی سازمان با هرگونه گران‌فروشی، کم فروشی و… برخورد خواهیم کرد.

شاهرخی در پایان ضمن تقدیر از زحمات تولید کنندگان و کشاورزان که با وجود همه تنگناهای موجود همواره پای سفره مردم با شرف ایستاده اند ؛ از عموم مردم هم استانی خواست که با توجه به سلامت ، کیفیت ، طعم ، مزه ، مقرون به‌صرفه بودن مرغ سایز سعی کنند بیشتر از این محصول استفاده کنند.