مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: هشت قبضه اسلحه طی یک هفته گذشته از شکارچیان غیرمجاز و متخلفان در مناطق تحت مدیریت و شهرستان‌های استان کشف و ضبط شد.

به گزارش صدای منتقد، روز یکشنبه ایرنا از حفاظت محیط زیست لرستان علی سالاروند افزود: اسلحه‌های کشف شده در شهرستان‌های دلفان سه قبضه، در سلسله ۲ قبضه و منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد سه قبضه بوده که اغلب این اسلحه‌ها قبل از شروع شکار، از متخلفان زیست محیطی کشف و ضبط شده است.

وی اظهار داشت: اسلحه‌های کشف شده از نوع کلت کمری، پی سی پی، ‌ام یک، ۲ لول و پنج تیر روس بوده که به همراه سایر ادوات از متخلفان شکار و صید، کشف و ضبط شده است.

سالاروند ادامه داد: پرونده این متخلفان پس از تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد و ادوات کشف شده از آن‌ها تا پایان صدور رای قطعی به صورت‌امانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان باقی می‌ماند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تشکر از همراهی دستگاه قضایی استان و تقدیر از محیط‌بانان در اقدام به موقع برای دستگیری متخلفان زیست محیطی، از دوستداران محیط زیست درخواست کرد هرگونه تخلف در این زمینه را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست یا تلفن شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.