مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج برای رفع مشکلات این بیماران تشکیل شده است،در استان لرستان با همکاری اداره کل بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی در تلاش برای حمایت از این صندوق و کمک به بیماران هستیم.

به گزارش صدای منتقد، محسن اسدبیگی در جلسه هم اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و مجمع نمایندگان استان لرستان با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در دو ماه گذشته یعنی آبان ماه و آذر ماه هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تا پایان وقت اداری بیست و هشتم آذر ماه تعداد ۲۰ هزار و ۶۴ نفر در کشور درخواست حمایت از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج را داشته اند که از این تعداد استان لرستان با اختلاف حدود ۵۹۶۱ نفر ثبت نام کرده اند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به اینکه ۵ جلسه کمیته استانی و ۲ جلسه کارگروه استانی برگزار شده است، بیان کرد: تا به حال بیش از ۱۰۰ پرونده به مبلغ ۹۱۰ میلیون تومان در کمیته و کارگروه استانی صندوق جدید بیماران خاص و صعب العلاج مورد تأیید و تصویب قرار گرفته است.

اسدبیگی با اشاره به اینکه صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج برای رفع مشکلات این بیماران تشکیل شده است، گفت: در استان لرستان با همکاری اداره کل بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی در تلاش برای حمایت از این صندوق و کمک به بیماران هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر افرادی که مبتلا به بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، همودیالیز، موکوپلی ساکارید، بال پروانه‌ای، SMA نوع ۱، SMA نوع ۲، SMA نوع ۳، سیستیک فیبروزیس، اوتیسم، سرطان، قلبی عروقی – سکته مغزی، پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند پانکراس، پیوند روده، پیوند ریه و بیماری‌های روانی مزمن هستند، می‌توانند جهت دریافت هزینه از حمایت‌های بسته خدمتی بهره مند شوند.

اسدبیگی تصریح کرد: بیماران خاص و صعب العلاج می‌توانند برای تشکیل پرونده دریافت هزینه درمان با در دست داشتن گواهی پزشک معالج، کپی کارت ملی، مدارک مثبته مربوط به بیماری، اصل صورتحساب یا فاکتور هزینه، شماره شبا سرپرست خانوار به یکی از دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و ۶۹۸ نفر بیماران خاص در استان تحت پوشش قرار دارند، عنوان کرد: این افراد شامل تعداد ۱۴۲ نفر بیمار تالاسمی، ۴۰۵ نفر بیمار همودیالیز، ۲۲۰ نفر بیمار پیوند و ۹۱۵ نفر بیمار «ام اس» بوده که در مجموع ۱۶۹۸ نفر از بیماران خاص تحت پوشش قرار دارند.