معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان گفت: روحیه و فرهنگ پس‌انداز در بین مردم استان ضعیف است.

 به گزارش صدای منتقد سیروس ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد بانک‌های لرستان در راستای رونق تولید، اظهار کرد: بانک‌های استان را باید متناسب با داشته‌ها و ظرفیت آنان مورد قضاوت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سه مشکل در بانک‌های لرستان وجود دارد، اضافه کرد: مشکل اول اینکه صنایع بزرگی همچون  پتروشیمی و داروسازی اکسیر، حساب‌های خود را در  بانک‌های استان قرار نمی‌دهند که استاندار لرستان مصمم است پیگیری کند تا این صنایع حساب‌های خود را به بانک‌های استان انتقال دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان گفت: مشکل دوم نیز این است که افراد متمکن استان، پول‌های خود را در بانک‌های لرستان قرار نمی‌دهند.

ابراهیمی سومین مشکل در بانک‌های استان را عدم بازپرداخت مبلغ وام توسط وام‌گیرندگان عنوان کرد و افزود: با این اوصاف، بانک‌ها به دنبال این هستند یک سوله، خانه و مستغلاتی را تملک کند که این زمان می‌برد تا تبدیل به نقدینگی شود و بانک‌ها را با چالش مواجه می‌کند.

وی بیان کرد: متاسفانه روحیه و فرهنگ پس‌انداز در بین مردم لرستان ضعیف بوده، همچنین گردش مالی در بانک‌های استان پایین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان گفت: در مجموع عملکرد بانک‌های استان در سال گذشته خوب بوده و عملکرد برخی بانک‌ها همچون صنعت معدن، ملت و تجارت راضی کننده بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: البته بانک‌های خصوصی در لرستان عملکرد شایسته‌ای نداشتند.