مشاور وزیر کشور در امور فناوری، گفت: «تقویت اقتصاد درونی، دانش‌بنیان و فناور، باعث رهایی کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی می‌شود».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر حمیدرضا طهوری، مشاور وزیر کشور در امور فناوری که با برنامه‌ریزی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در روز سه‌شنبه، 22 آذرماه، علاوه بر شرکت در نشست پرسش و پاسخ دانشگاه لرستان از مرکز نوآوری این دانشگاه بازدید کرد با شرکت در نشست کارگروه شعار سال استانداری لرستان، توضیح داد اقدامات خوبی در دولت سیزدهم برای تقویت شاخص‌های اقتصاد دانش‌بنیان و فناور با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، صورت گرفته است.

دکتر طهوری، اسامی کشورهایی همچون چین و کره جنوبی را به عنوان مثال‌هایی از اقدامات قابل توجه در اقتصاد دانش‌بنیان، بیان کرد.

وی ظرفیت‌های داخلی کشور را ظرفیت‌های مهمی دانست که نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر با رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان و صادرات‌گرا هستند.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری، این موضوع را تشریح کرد که شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان و فناور، بایستی با تکیه بر داشته‌های داخلی کشور، صورت گیرد.

دکتر طهوری، از مدیران ادارات، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان خواست ارتباطات و همکاری‌های خود را با دانشگاه‌های استان لرستان، گسترش دهند تا نوعی هم‌گرایی و هم‌افزایی برای اهداف دانش‌بنیان، نهادینه شود.

وی بر این نکته تصریح کرد که استانداری‌ها، می‌بایست مرکز هماهنگ‌کننده برای همگرایی بیشتر بین دانشگاه‌های هر استان با بخش‌های مختلف آن استان باشند.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری، خواستار شد هرچه بیشتر و کیفی‌تر از جمع‌ها و مجموعه‌های نخبگانی استان‌ها از جمله استان لرستان در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان و فناور، استفاده شود.

دکتر حمیدرضا طهوری، کارآفرینان را ظرفیت‌های ارزشمند کشور دانست و خواهان آن شد که ارتباط بین دانشگاه‌ها و ادارات اجرایی استان‌ها با کارآفرینان، بیشتر شود.

گفتنی است نشست کارگروه شعار سال استانداری لرستان، با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان از جمله دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان لرستان برگزار شد.