اجتماعی » اخبار مهم » لرستان
کد خبر : 4437
چهارشنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
با تخصیص اعتبار ویژه به سد آبسرده برخی مشکلات تنش آبی استان رفع می شود

با تخصیص اعتبار ویژه به سد آبسرده برخی مشکلات تنش آبی استان رفع می شود

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: مجموعه ورزشی ولایت بروجرد بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  به گزارش  صدای منتقد ،فاطمه مقصودی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مشکلات لرستان وجود پروژه‌های نیمه‌کاره است که اغلب بیش از ۱۰ یا ۲۰ سال زمان بردند و باعث شدند ما مشکلات زیادی داشته باشیم. […]

با تخصیص اعتبار ویژه به سد آبسرده  برخی مشکلات تنش آبی استان رفع می شود

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: مجموعه ورزشی ولایت بروجرد بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 به گزارش  صدای منتقد ،فاطمه مقصودی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مشکلات لرستان وجود پروژه‌های نیمه‌کاره است که اغلب بیش از ۱۰ یا ۲۰ سال زمان بردند و باعث شدند ما مشکلات زیادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال که استان ما با آن درگیر است باید دنبال اینگونه پروژه‌ها برویم و هرچه زودتر تعیین و تکلیف شوند.

مقصودی با اشاره به این‌که در بروجرد پروژه‌های نیمه‌تمامی داریم که سالیان سال بودجه آن‌ها به صورت قطره چکانی تزریق می‌شود، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها مجموعه ورزشی ولایت بروجرد است که ظرفیت خیلی خوبی برای فضای ورزشی شهرستان است که پیگیر تعیین و تکلیف آن هستیم تا بودجه و اعتبار لازم را به آن اختصاص بدهند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم مسئولان هرچه زودتر این حرکت را داشته باشند چون فضای ورزشی نیاز جوانان ما است.

وی ادامه داد: این ورزشگاه در ابتدا ۱۵ هزار نفری بود که با کسری‌های زیادی برخورد کرده و الان ۵۰۰۰ نفری است. به هر حال می گوییم یک فاز آن راه بیفتد و ما به دنبال این برویم که حداقل همان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری را داشته باشیم.

مقصودی با اشاره به این‌که یکی دیگر از طرح‌های نیمه‌تمام ما سد آبسرده است، افزود: امروز در استان و کشور مشکلات آبی زیادی داریم، بنابراین هرچه زودتر باید این پروژه‌های آبی ما تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی سد آبسرده به بهره برداری نرسیده است، عنوان کرد: امسال مشکلات و تنش آبی زیادی داشتیم، در مناطق شهری ما حتی آب به طبقات بالا نمی‌رسید و خیلی از روستاهای ما با تانکر آبرسانی می‌شود، اما این پروژه همچنان مانده است.

وی بیان کرد: مشکلات دیگر این است که وقتی بارندگی داریم، این آب به یک سیل ویرانگر تبدیل شده و خسارت‌های زیادی به ما وارد می‌کند، بنابراین اقتصاد و نگه داشتن آب در شهرستان و استان یکی از با اهمیت‌ترین اهداف است که نمایندگان باید پیگیری کنند.

مقصودی با اشاره به این‌که نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی کارهای خوبی در این زمینه انجام دادند، افزود: یکی از این کارها سد آبسرده بروجرد است که طی هفته گذشته بازدیدی با حضور مسئولان کشوری داشتیم که قول دادند از طرح ویژه به سمت اضطرار برود که هرچه زودتر بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تأکید کرد: سد آبسرده یک طرح ملی است که مستقیم در این سطح پیگیری شده و اعتبارات ملی و استانی دارد که باید هرچه زودتر نگاه مسئولان به سدهای استان به ویژه این سد تغییر داشته باشند.

منبع :ایسنا