استاندار لرستان گفت: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و معرفی مصادیق این فریضه در جامعه ضروری است.

به گزارش صدای منتقد،فرهاد زیویار روز یکشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: شناخت مصادیق معروف و منکر در احیا، توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری است بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها و ابزارهای فرهنگی و تبلیغی در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: تشکیل و تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی، مساجد، هیات های مذهبی و صنوف استان ضروری است چراکه احیای این فرهنگ اسلامی به همکاری اقشار مختلف مردم و تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها نیاز دارد.

وی ادامه داد: با همکاری و پشتیبانی از شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، بستر مناسبی برای مشارکت بیشتر اقشار مردم فراهم می شود تا نسبت به ترویج و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

زیویار با تاکید بر ترویج روحیه‌ مطالبه گری برگرفته از فرهنگ اسلام و انقلاب بیان کرد: باتوجه به ظرفیت های موجود در دستگاه‌های اجرایی، مجامع و اتحادیه های صنفی، این توانمندی ها باید در راستای ترویج و نهادینه سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بکار گرفته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، با رواج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گناه در نظر مردم همیشه گناه می ماند و تبدیل به کار نیک و ثواب نمی شود.

حجت الاسلام یونس مهدوی نیا افزود: نظارت های کلی در قالب تذکر شفاهی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر در اماکن عمومی به ویژه مراکز خرید و تفرجگاه ها صورت می گیرد و هرگونه تخلف به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی شورای امر به معروف و نهی از منکر، با هدف تبلیغ و ترویج این فریضه در اداره کل و نواحی آموزش و پرورش استان تشکیل می شود.