اجتماعی » لرستان
کد خبر : 4362
دوشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در لرستان برگزار می‌شود

مدیر کل نوسازی مدارس استان لرستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت :۲۴امین جشواره خیرین مدرسه ساز در دهم آذر ماه سال جاری در پردیس علامه طباطبایی برگزار خواهد شد و از همه خیرین استانی و کشوری دعوت خواهد شد که در این اتفاق مهم شرکت کنند.   به گزارش صدای منتقد ،یونس بهاروند افزود: […]

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در لرستان برگزار می‌شود

 

به گزارش صدای منتقد ،یونس بهاروند افزود: از این تعداد جشنواره حدود ۲۰ جشنواره در لرستان و ۴ جشنواره در تهران برگزار شده است که اگر اعتبارات از طرف خیرین پرداخت نمیشد مطمئن مقدار پروژه های زیادی به سرانجام نمی‌رسید .

وی بیان کرد:خیرین کشور در سال ۷۸ تشکیل شده که در این فاصله حدود ۲۰ جشنواره اداره کل نوسازی برگزار کرده است که حدود ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه سازی استهای غیر صنعتی توسط خیرین تامین می شود .

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد : زیربنای توسعه هر جامعه بحث آموزش است و تا آموزش نباشد یک جامعه یه هیچ یک از اهداف خود نخواهد رسید

بهاروند افزود : کسی که علم داشته باشد جایگاه بالاتری در هر جایی دارد و علم در هر جایی باشد محترم شمرده می شود و سخت افزار علم و دانش فضای آموزشی می باشد که اداره کل نوسازی مدارس این فضا ها را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: خصوصیت نو دوستی و وطن پرستی و زیرکی از خصوصیت ایرانی ها است که در بحث زلزله و سیل که در کشور اتفاق افتاده به وفور دیده ایم .

وی گفت: یک هزار و ۱۵خیر مدرسه ساز داریم که از این تعداد ۸۲۶نفر مرد و ۱۶۵ نفر بانو هستند که ۲۴ نفر خیر حقوقی از جمله موسسات و شرکت ها هستند.

بهاروند عنوان کرد:بنیاد برکت یکی از نهادهای حقوقی مدرسه ساز است که ۱۱۱کلاس درس احداث و در حال احداث دارند.

وی با اشاره به طرح شهید پناهی افزود : بنا دارد در تمام روستاها که بالای ۱۰ نفر دانش آموز دارد بجای مدارس کانکسی، مدرسه استاندارد ساخته شود که بی سابقه است .

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۱۲۰ مدرسه کانکسی در نظر گرفته ایم که با رایزنی با بخش های مختلف ۱۶۸ مورد اختصاص گرفته ایم که تحول بزرگی در مدارس روستایی است که شهرستان الیگودرز و دلفان بیشترین مورد را دارند .

وی بیان کرد: بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستعضفان در سال جاری ۱۲ کلاس درس در دست ساخت دارد .

وی با اشاره به سیل پلدختر گفت : این سیل باعث شد یک سری پروژه ها نیمه تمام بماند که این نوید را میدهم که با مکاتبات زیادی که انجام شده است مطالبات سال ۹۸ پیمانکاران پرداخت شود و پروژه های نیمه تمام که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است تکمیل شود که یک تحول در بخش مدرسه سازی می باشد