مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۷۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون در استان پرداخت شده که نسبت به میزان تسهیلات پرداختی سال گذشته دو برابر شده است.

 به گزارش صدای منتقد،علی جهانی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک لرستان اختصاص یافته که ۱۰۴ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در این راستا ۱۱۸۷ طرح مشاغل خانگی مستقل به مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد تومان و ۸۳۲ طرح پشتیبان به مبلغ بیش از ۷۳ میلیارد تومان برای معرفی به بانک‌های عامل تأیید و معرفی انجام شده است.

جهانی مجموع اشتغال‌زایی این طرح‌های مشاغل خانگی را ۳۱۳۵ نفر برشمرد و گفت: تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان در این خصوص به ۳۶۲ طرح مستقل و پشتیبان با اشتغال‌زایی ۱۱۳۹ نفر پرداخت شده و مابقی طرح‌ها نیز در حال طی مراحل بانکی و عقد قرارداد هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: چهار میلیارد تومان از مجموع ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته نیز در حال ابلاغ است و با توجه به عملکرد بسیار خوب استان، اقدامات لازم برای تصویب و جذب ۱۰۸ میلیارد تومان دیگر در دستور کار قرار گرفته که این مبالغ بدون در نظر گرفتن تسهیلات تبصره ۱۸ است.

وی تخصیص و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان طی امسال را دو برابر سال گذشته برشمرد و افزود: طرح‌های مشاغل خانگی با رسته‌های مختلف اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی، طرح‌های هنری و شرکت‌های تعاونی است که لرستان جزو استان‌های برتر در زمینه صدور مجوز و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان محسوب می‌شود.

جهانی ایجاد مشاغل خرد و خانگی را یکی از مزیت‌های امرار معاش و اشتغال عنوان کرد و افزود: سایت مشاغل خانگی با بیش از ۳۰۰ رسته شغلی طراحی شده و متقاضیان استفاده از این تسهیلات می‌توانند به سایت مورد نظر مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: توسعه مشاغل خانگی راهکاری موثر برای رونق اقتصاد خانواده است و مشاغل خانگی پشتیبان مانند کارگاه‌های قالیبافی به طرح‌هایی گفته می‌شود که فردی مانند کارآفرین، امکانات و تجهیزاتی را در اختیار عده‌ای قرار می‌دهد تا برای آن‌ها اشتغال‌زایی شود.