لرستان » ورزشی لرستان
کد خبر : 4222
یکشنبه - ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

تجلیل از خدمات فرهنگی سیدمحمدرضا قیاسیان حافظه تاریخی ورزش وعرصه قلم لرستان

ظهر امروز در مراسمی  ازبیش از نیم قرن خدمات  خدمات فرهنگی اجتماعی  وورزشی استاد سیدمحمدرضا قیاسیان تجلیل شد. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد ، ازاستاد بی بدیل ورزش و فرهنگ استان  سیدمحمدرضا قیاسیان نویسنده پیشکسوت لرستانی به پاس تألیف 30 عنوان کتاب در سی‌امین دوره هفته کتاب تقدیر به عمل آمد و […]

تجلیل از خدمات فرهنگی سیدمحمدرضا قیاسیان  حافظه تاریخی ورزش وعرصه قلم لرستان

ظهر امروز در مراسمی  ازبیش از نیم قرن خدمات  خدمات فرهنگی اجتماعی  وورزشی استاد سیدمحمدرضا قیاسیان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد ، ازاستاد بی بدیل ورزش و فرهنگ استان  سیدمحمدرضا قیاسیان نویسنده پیشکسوت لرستانی به پاس تألیف 30 عنوان کتاب در سی‌امین دوره هفته کتاب تقدیر به عمل آمد و از دو عنوان کتاب تازه منتشر شده وی با عنوان «علی (ع) آموزگار مکتب علم و شمشیر» و «امام زمان (عج) دادگستر جهان» منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.

این مراسم  ظهر امروز در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار گردید، از یک عمر تلاش متعهدانه سیدمحمدرضا قیاسیان “پیشکسوت کشتی و پژوهشگر لرستانی” تجلیل شد.

 آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر لرستان و پاسداشت نویسنده پیشکسوت لرستانی استاد محمدرضا قیاسیان با حضور منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های استان، سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سیدآرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان و جمعی از فعالان حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی و کتابداران استان یکشنبه(22 آبان‌ماه) در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

در این مراسم نکوداشت، منصور احمدی  “مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان” در سخنانی، با تاکید بر امر تحقیق و پژوهش گفت: بزرگان دین به ویژه رسول گرامی اسلام نگاه ویژه ای به امر پژوهش داشته اند تا جایی که پیامبر اکرم “ص” می فرمایند: اگر کسی بیمرد و یک برگ از خود بر جای بگذارد که حاوی علم باشد، ان برگه بین وی و آتش دوزخ واسطه خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی و اجتماعی” سید محمد رضا قیاسیان “افزود: ایشان به واسطه ی پشتوانه ی معنوی و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، الگوی کامل یک نویسنده ی متعهد و پایبند به ارزش هاست که این پایبندی را در آثار ایشان می توان به خوبی مشاهده کرد.

در ادامه این مراسم، دکترمهرداد  “استاد پیشکسوت دانشگاه ” نیز به بررسی ابعاد شخصیتی این نویسنده ی پیشکسوت پرداخت و گفت: سیدمحمدرضا قیاسیان نزدیک به ٣٠ جلد کتاب را به رشته ی تحریر در آورده که در همه ی این آثار شاهد رعایت اصول پژوهشی و نگارشی هستیم.

مدیر کل کتابخانه های استان نیز در سخنانی به بررسی ویژگی های مختلف آثار محمدرضا قیاسیان پرداختند و به صداقت در نوشتار، امانت داری در حفظ منابع و رعایت ادب قلم این پژوهشگر اشاره کردند.

در این مراسم ازاستاد سیدمحمدرضا قیاسیان نویسنده پیشکسوت لرستانی به پاس تألیف 30 عنوان کتاب در سی‌امین دوره هفته کتاب تقدیر به عمل آمد و از دو عنوان کتاب تازه منتشر شده وی با عنوان «علی (ع) آموزگار مکتب علم و شمشیر» و «امام زمان (عج) دادگستر جهان» منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.

سیدمحمدرضا قیاسیان، پیشکسوت ورزش کشتی لرستان از سال ۱۳۴۸ در کنار ورزش به کار نویسندگی پرداخته است که در این رهگذر علاوه بر نوشتن ۵۰۰ مقاله در نشریات کثیرالانتشار کشور و استان، تاکنون ۳۰ کتاب‌ در زمینه‌های مختلف ورزشی و دینی به رشته تحریر درآورده است.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور برخی چهره های فرهنگی، هنری و ادبی لرستان برگزار شد، با تقدیم لوح تقدیر و هدیه نقدی، از خدمات فرهنگی و اجتماعی سید محمدرضا قیاسیان قدردانی شد.