رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای تکمیل ۲۵ ایستگاه پمپاژ نیمه تمام استان مبلغی معادل ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

به گزارش صدای منتقد؛ سید عماد شاهرخی  امروز در گفت وگو با رسانه ها  ضمن اشاره به تاریخچه کشاورزی و مقایسه آن با تولیدات قبل از انقلاب ، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولیدات ما در استان ۳ میلیون تن می باشد که این میزان نسبت به قبل از انقلاب ۶ برابر شده است.

او  به برداشت محصولات کشاورزی در سال قبل اشاره کرد و افزود: علی رغم اینکه ما ۴۰ روز بارندگی مؤثر نداشتیم و سطح زیر کشت گندم جنوب استان به صورت ۱۰۰ در صد از بین رفته بود، با اقدامات خوبی که دولت انجام داد و قیمت گندم را به ۱۱,۵۰۰ تومان افزایش داد و در کنار آن ارقام توصیه شده مناسب و تلاش همکاران میزان برداشت گندم ما به رکورد ۲۷۰ هزار تن در حوزه تولید گندم رسید که نسبت به سال گذشته حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشت.

شاهرخی  درخصوص برنامه الگوی کشت برای سال جاری ، ادامه داد :  الگوی کشت یک سند ملی فرا دستگاهی و فرا قوه ای است در همین راستا استاندار لرستان طی حکمی از طرف وزیر جهاد کشاورزی به ریاست ستاد الگوی کشت در استان و رئیس جهاد کشاورزی به عنوان دبیر این ستاد منصوب شده اند، لذا با توجه به اهمیت طرح همه دستگاه های مرتبط با این ستاد باید با همت و تلاش این ستاد را همراهی کنند تا مجموعه استان در حوزه تولید به نتایج مطلوبی دست پیدا کند، برای سال زراعی جاری با توجه به برنامه های پیش بینی شده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشکده کشاورزی و مرکز تحقیقات الگوی کشتی را طراحی کردیم و اگر کشاورزان توصیه های این عزیزان را گوش کنند نه تنها مشکل خاصی در این حوزه وجود نخواهد داشت بلکه به فضل الهی به تولیدات بیشتری خواهیم رسید.

او  در در خصوص بسته های حمایتی این طرح ، خاطرنشان کرد: در کشاورزی قراردادی میزان ۱۰۰ درصد هزینه بیمه با ۲۰ درصد تخفیف و ۵۰ درصد هزینه کودهای فسفاته و پتاسه توسط بانک کشاورزی پرداخت و در فصل برداشت به ازای طلب بانک کشاورزان گندم به بانک تحویل خواهند داد.

شاهرخی  با توجه به اینکه در سال جاری زراعی با استفاده از دستگاه های ماهوارهای میزان خسارت به کشاورزان برآورده خواهد شد، از کشاورزان هم استانی خواست بحث بیمه را جدی بگیرند و در همین این راستا عنوان کرد؛ تا پایان آبان ماه غرامت های کشاورزان خسارت دیده در سال زراعی گذشته پرداخت خواهد شد.

او  درخصوص جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ، عنوان کرد: سال گذشته ۱۲۰ درصد از این تسهیلات را جذب کردیم که این میزان ۲۰ درصد بیشتر از سهم استان بوده است.

شاهرخی در خصوص بدهی شرکت پشتیبانی امور دام به دامداران و مرغداران استان ، گفت: برای اولین بار در کشور طی یک اقدام انقلابی و حرکت جهادی ۹۵ میلیارد تومان از بدهی شرکت پشتیبانی امور دام به دامداران و مرغداران با استفاده از تهاتر با اتحادیه مرغداران پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص نظارت بر کالاهای اساسی نیز عنوان کرد؛ با استفاده از ظرفیت نیروها و منابع سازمان نسبت به ۶ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۱ برابر افزایش بازرسی و نظارت در سطح بازار صورت گرفته است.

او  در پایان در خصوص ایستگاه های پمپاژ نیمه تمام استان، تاکید کرد:   برای تکمیل ۲۵ ایستگاه نیمه تمام استان مبلغی معادل ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که به همت همکاران پرتلاش مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۱ چهار ایستگاه چروش دلفان، رنگین بان پلدختر، سرنجه زیودار و کرنوکر بیرانشهر به بهره برداری خواهد رسید.