اجتماعی » اقتصاد » لرستان
کد خبر : 4148
شنبه - ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

تعطیلی و نیمه‌فعال بودن ۳۰ درصد صنایع لرستان/ سهم استان از تسهیلات تبصره ۱۸ افزایش یابد

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۳۰ درصد صنایع و واحدهای تولیدی استان نیمه تعطیل و یا راکد بوده که نیازمند حمایت هستند.  به گزارش صدای منتقد به نقل از فارس سیروس ابراهیمی در شورای اداری سلسله که با حضور وزیر صمت در حال برگزاری است، اظهار کرد: میانگین درآمد مردمی در لرستان ۵۶ درصد میانگین […]

تعطیلی و نیمه‌فعال بودن ۳۰ درصد صنایع لرستان/ سهم استان از تسهیلات تبصره ۱۸ افزایش یابد

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۳۰ درصد صنایع و واحدهای تولیدی استان نیمه تعطیل و یا راکد بوده که نیازمند حمایت هستند.

 به گزارش صدای منتقد به نقل از فارس سیروس ابراهیمی در شورای اداری سلسله که با حضور وزیر صمت در حال برگزاری است، اظهار کرد: میانگین درآمد مردمی در لرستان ۵۶ درصد میانگین کشوری است، ضمن اینکه سهم صنعت از اشتغال در استان ۸ تا ۱۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد صنایع و واحدهای تولیدی استان نیمه تعطیل و یا راکد بوده که نیازمند حمایت هستند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه برای امسال رشد ۶.۹ درصدی برای استان دیده شده، افزود: این مهم بر اساس برنامه تدوین شده ۳۶ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد و امید می‌رود سهم صنعت از این میزان سرمایه‌گذاری منطقی باشد.

ابراهیمی همچنین با بیان اینکه امسال ۳۹ هزار نفر سهم اشتغال در لرستان است، گفت: تهیه زمین برای شهرک صنعتی بالاست و این یکی از مولفه‌های گران شدن نرخ سرمایه‌گذاری در استان است.

وی بیان داشت: انتظار می‌رود از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سهم لرستان بیش از گذشته دیده شود، چرا که سال گذشته ۴ هزار میلیارد به واحدها تزریق کردیم که راهگشا نبود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: ۳۳ هزار میلیارد تومان کل اعتبارات بانکی استان بوده که این مقدار نمی‌تواند حتی ۲ واحد را احیا و تکمیل کند.