نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با آشوب‌گران و هتاکان به قرآن گفت: آشوب‌گران صدای مطالبه‌گری مردم نیستند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد ،حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که امروز در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آیات قرآن و روایات اهل‌بیت ما را به این راهنمایی می کند که نجات دهنده‌ بشریت را از طلم و ستم نجات خواهد داد، نماز و زکات را برپا و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بیانی از امام باقر(ع) آمده است که آیه ۴۱ سوره حج در شان امام زمان(عج) و یاران آن حضرت است، خاطرنشان کرد: یاران امام زمان(عج) نماز را در جامعه گسترش داده، زکات را برپا و نجات دهنده بشریت هستند کمااینکه آنان دین اسلام را آشکار می‌کنند و اثری از بدعت نخواهد ماند.

شاهرخی یکی از اهداف نظام اجتماعی اسلام را عدالت محوری دانست و با بیان اینکه برپایی عدالت مستلزم وجود رهبری شایسته و دارای برنامه جامع در تمام امور دانست و گفت: یکی از عوامل شکست حکومت‌ها این است که افرادی که می‌خواهند عدالت را برپا کنند، افراد دانا، کارآمد و عادل نیستند و یا برنامه جامع برای اجرای عدالت ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه در برخی عرصه‌ها در حکومت اسلامی افرادی وجود دارند که گفتمان عدالت ندارند، اضافه کرد: در حکومت مهدوی تمام کارگزاران در اجرای عدالت پیشگام هستند و روابط مردم با یکدیگر براساس عدل و انصاف است از این رو در حکومت امام زمان(عج) انسان فقیر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه عدالت اقتصادی بر پایه تولید، توزیع درست و تنظیم بازار است و مقام معظم رهبری بیش از ده سال است بر تولید، توزیع تاکید می‌کند، ادامه داد: کلید تمام خوبی‌ها تقوا است چراکه عمل صالح، تقوا و ایمان برای انسان ماندگار است.

شاهرخی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد، افزود: در هفته جاری سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) در سال ۲۳۲ هجری قمری است کمااینکه آن حضرت در سخاوت، در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، تربیت شاگردان، الگویی برای جوانان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی، اولین شهید محراب و سالروز پدافند غیرعامل گفت: آشنایی با پدافند غیرعامل  در شرایط امروزی جز ضروریات و وظیفه عمومی است کمااینکه هدف پدافند غیرعامل جلوگیری از آسیب‌ ها به زیر ساخت‌ها است.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه در گذشته جنگ‌ها در مرزها بود اما امروز جنگ‌ به اشکال مختلف وجود دارد و باید خود را در مقابل این جنگ‌ها مصون کنیم و به شهادت زائران حرم شاه‌چراغ و هتک حرمت به این حرم مطهر اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیامی امیدبخش خواستار مجازات حتمی این عامل تروریستی شده و دستور دادند سررشته‌های این جنایت شناسایی شوند.

شاهرخی با اشاره به اینکه در ده سال پیش گفته می‌شد در سوریه دانش آموزانی بر روی دیوارها شعارهایی بر علیه نظام سوریه نوشته و شکنجه شدند، عنوان کرد: انتشار این خبر سبب شد عده‌ای بیرون بیایند، معترضین در مقابل نیروهای نظامی قرار گرفته و سبب کشته سازی توسط دشمنان شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از آن گروه‌های مختلفی که در گذشته با دولت سوریه مشکل داشتند جنگ مسلحانه را شروع کردند و این کشور را تا مرز نابودی بردند، اظهار کرد: استکبار جهانی، گروه‌های تجزیه طلب سوریه را حمایت کرد و نیروهای چند ملیتی وارد سوریه شدند ولی در نهایت مدافعان حرم پای کار آمدند و توطئه آنان را نقش بر آب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه با تاکید بر لزوم جهاد تبیین برای دانش‌آموزان، تصریح کرد: تحریف در مقابل جهاد تبیین قرار دارد و کم‌کاری در جهاد تبیین سبب نمایان شدن تحریف است کمااینکه این جریان تحریف است که امامی مانند امام حسین(ع) را به مسلخ شهادت می‌کشاند.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با طرح این سوال که تا چه زمانی باید خون جوانان ریخته و شاهد هتک حرمت نسبت به قرآن، اهل‌بیت، تلاش برای اختلاف در مراکز علمی و شهادت زائران حرم شاه‌چراغ باشیم بر لزوم برخورد قاطع با آشوب‌گران و هتاکان به قرآن تأکید کرد و گفت: آشوب‌گران صدای مطالبه‌گری مردم نیستند بلکه مسئله دشمنان وجود نظام اسلامی است باید طرحی نو برای جلوگیری از آشوب و خسارت مالی و جانی تصمیم‌گیری شود.