لرستان
کد خبر : 4045
شنبه - ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۲

نماینده مجلس: سد آبسرده بروجرد از طرح‌های حیاتی محسوب می‌شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد آبسرده بروجرد از طرح های حیاتی محسوب می شود، گفت: با پیگیری و قول مساعد وزیر نیرو این سد سال اینده به بهره برداری می رسد. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد ،فاطمه مقصودی در مراسم روز مزرعه و بازدید ترویجی در راستای […]

نماینده مجلس: سد آبسرده بروجرد از طرح‌های حیاتی محسوب می‌شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد آبسرده بروجرد از طرح های حیاتی محسوب می شود، گفت: با پیگیری و قول مساعد وزیر نیرو این سد سال اینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد ،فاطمه مقصودی در مراسم روز مزرعه و بازدید ترویجی در راستای الگوی کشت که در روستای کارخانه حکیم برگزار شد، با بیان اینکه سرمایه اصلی آب و خاک در شهرستان و استان فراهم است، عنوان کرد: اما مهم مدیریت و اقتصاد آب است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 وی افزود: کشاورزی به عنوان یک پتانسیل در شهرستان بروجرد در راستای اشتغال‌زایی می‌تواند موثر باشد.

رییس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به ابلاغ الگوی کشت، گفت: ما به یک جهش و تحول در حوزه کشاورزی و الگوی کشت نیاز داریم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود بارش‌های مناسب اما متاسفانه زیرساخت‌هایی مانند ساخت سد برای ذخیره سازی آب در استان فراهم نیست.

مقصودی با بیان اینکه باید برای امنیت غذایی تلاش کنیم، اظهار کرد: زمین‌های درجه یک کشاورزی و باغات ما را تغییر کاربری و به ساختمان‌های بلند تبدیل می‌کنند اما هیچ نظارتی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سد آبسرده عنوان کرد: سد ابسرده حدود ۲۰ سال بلا تکلیف بود که یک ضعف مدیریتی است، اما خوشبختانه اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان گفت: برای سد آبسرده از محل ماده ۵۶ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان ، ۳۰ میلیارد تومان از محل لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل نفت به پروژه تزریق شده است.

مقصودی با بیان اینکه سد آبسرده جزو پروژه‌های ستاره دار و ضروری وزارت نیرو است، اظهار کرد: وزیر نیرو قول داده که سد آبسرده سال آینده آبگیری می‌شود، البته با سیاست انقباضی برنامه و بودجه تحقق آن سخت است.

به گفته وی با آبگیری سد آبسرده علاوه بر تامین آب آشامیدنی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بروجرد آبی می‌شود.