مدیرعامل بانک پارسارگاد گفت: ۲۸مدرسه به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان با مشارکت این بانک در لرستان احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد، مجید قاسمی در حاشیه بهره برداری از چهار طرح آموزشی در دلفان افزود: کار ساخت چهار مدرسه دیگر نیز آغاز شده و در دست اجرا است چراکه بعد از سیل ۹۸ و تخریب بسیاری از مدارس لرستان این بانک در راستای مسئولیت اجتماعی خود در حوزه فرهنگ و آموزش ورود پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بانک پاسارگارد در راستای مسئولیت های اجتماعی خود ۶۲مدرسه و کتابخانه را در سراسر کشور احداث کرده است و این روند ادامه دارد.

یونس بهاروند ایران نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز گفت: هم اکنون ۷۴ مدرسه تخریبی در شهرستان دلفان وجود دارد و علاوه بر آن در شهر دلفان ۱۸ و بخش کاکاوند ۲۹ مدرسه کانکسی فعال است.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ همه این مدارس جمع آوری شود که در راستای حذف مدارس تخریبی ۹۰ کلاس درس با مشارکت خیرین در شهرستان دلفان احداث می شود.

در این مراسم مهندس بهاروند مدیر کل نوسازی مدارس لرستان اظهار داشت : برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان نورآباد و بخش کاکاوند اقدامات زیادی صورت گرفته اما بلحاظ عمق کمبودهایی که در ادوار مختلف بر روی هم انباشته شده است باید با برنامه ریزی دقیق ، جذب اعتبارات لازم و دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت مدارس رفع این معضل را تسریع کنیم .

مدیر کل نوسازی مدارس در ادامه تصریح کرد : هم اکنون ۷۴ مدرسه تخریبی در شهرستان نورآباد و بخش کاکاوند وجود دارد و علاوه بر آن در شهرستان نورآباد ۱۸ مدرسه و در بخش کاکاوند ۲۹ مدرسه کانکسی وجود دارد .

وی در ادامه افزود : با توجه به اینکه طرح شهید پناهی برای جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز اجرایی شده است ، بنده و همکارانم در نوسازی مدارس تلاش خواهیم کرد تا شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ همه این مدارس را جمع آوری کرده و سامان دهیم و این در حالی است که در راستای عدالت آموزشی و حذف مدارس تخریبی نیز ۹۰ کلاس درس در شهرستان نورآباد با مشارکت خیرین ارجمند مدرسه ساز در دست ساخت داریم .

شایان ذکر است امروز در حالی شاهد افتتاح ۴ واحد آموزشی در روستاهای هزارخانی ، بلوط بازه ، کفراج و گاو بازه با اعتبار کلی ۶۴ میلیارد ریال بودیم که دیروز هم ۲ واحد آموزشی دیگر در مناطق محروم الیگودرز به بهره برداری رسیدند و فردا ( جمعه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲) نیز شاهد افتتاح ۲ مدرسه در مناطق صعب العبور روستایی کوهدشت خواهیم بود .

در پایان مراسم نیز به رسم یادبود ، لوح سپاس به عوامل اجرایی ساخت این مدارس اهدا گردید .

گفتنی است بانک پاسارگارد برای ساخت ۴ واحد آموزشی جدید در روستاهای هزارخانی ،بلوط بازه ،کفراج و گاوبازه شهرستان دلفان با ۱۴کلاس، ۶۴میلیارد ریال هزینه کرده است.