اجتماعی » اقتصاد » لرستان
کد خبر : 3840
یکشنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خبر داد:افزایش ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق

 مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: برنامه داریم تا ۳۰ هزار مگاوات افزایش تولید داشته باشیم.  به گزارش صدای منتقد ،مهران امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بخش توزیع ظرفیت‌سازی خوبی انجام شده، در حال حاضر مصرف برق در لرستان ۸۰۰ مگاوات بوده این درحالی است که ترانس‌های منصوبه ما تا ۱۲۰۰ مگاوات […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خبر داد:افزایش ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق

 مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: برنامه داریم تا ۳۰ هزار مگاوات افزایش تولید داشته باشیم.

 به گزارش صدای منتقد ،مهران امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بخش توزیع ظرفیت‌سازی خوبی انجام شده، در حال حاضر مصرف برق در لرستان ۸۰۰ مگاوات بوده این درحالی است که ترانس‌های منصوبه ما تا ۱۲۰۰ مگاوات جوابگوست.

وی عنوان کرد: در بعضی نقاط استان آپارتمان سازی‌هایی صورت گرفته و با مشکل روبرو شده که بخشی از آن می‌تواند به خاطر عدم پیش‌بینی به‌موقع ما بوده باشد و بخشی نیز ترانس‌هایی که در آن محدوده داریم جوابگوی ما هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: بخشی از تعمیرات مربوط به ترانس‌های برق که مشکل داشتند تابستان امسال به صورت جهادی انجام شد و بخشی نیز که مشکلات کمتری داشتند شناسایی شده که تا قبل از شروع پیک بار سال آینده تعویض شوند.

امیری یسان کرد: مشکل اساسی که در صنعت برق داریم بیشتر مربوط به بخش حاشیه شهرها و در روستاهایی است که نزدیک شهر هستند و توسعه پیدا کردند و الان جزء طرح هادی نیستند و امکان واگذاری خدمات و انشعاب به آن‌ها وجود ندارد ولی ساخت و سازها انجام شده است که تنها راه آن به روز رسانی طرح‌های هادی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: در این مناطق به دلیل منع قانونی نمی‌توانیم به درخواست کنندگان اشتراک بدهیم و افراد به دلیل نیاز خود اقدام به دریافت برق به صورت غیرقانونی می‌کنند که برای آن‌ها نیز خطر داشته و از طرف دیگر روی ترانس‌های ما فشار خارج از شبکه وارد شده و گاهاً باعث خارج شدن آن ترانس از شبکه می‌شود.

وی تصریح کرد: تولید برق عمومی بوده و در سطح کشور به یک شبکه سراسری وصل شده و هر استان یک خروجی از آن می‌گیرد و استفاده می‌کند و برنامه داریم تا ۳۰ هزار مگاوات افزایش تولید داشته باشیم.