مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از احداث و افتتاح ۲۰۸ کلاس درس جدید در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش صدای منتقد ، یونس بهاروند در شورای اداری کوهدشت اظهار داشت: بیش از چهار هزار مدرسه در لرستان وجود که از این تعداد هزار و ۵۰۰ مدرسه ایمن و نوساز هستند.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۳۹ پروژه در قالب ۷۱۶ کلاس درس در دست اجرا هستند.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با اشاره بر اینکه در شهرستان کوهدشت حدود ۱۳ پروژه با ۳۳ کلاس درس در حال ساخت است گفت: در بخش «طرهان» نیز چهار پروژه با ۱۱ کلاس، و در بخش «کونانی» یک پروژه با سه کلاس درس در حال احداث است.

بهاروند با اشاره به حمایت و تلاش‌های شبانه روزی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با وجود کمبود اعتبارات، اما اعتبارات خوبی به لرستان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در مدارس لرستان ۳۵۰ چشمه سرویس بهداشتی نیاز به تعمیر دارند و در حال حاضر ۲۲۰ سرویس بهداشتی ساخته می‌شود.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان گفت: در راستای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی از سال ۹۲ تا ۹۹، شش هزار ۱۰۰ مورد کلاس درس استاندار سازی شده، سال گذشته استاندارد سازی ۶۰۰ کلاس درس در شهریور ماه به پایان رسید.

بهاروند افزود: حدود دو هزار ۸۰۰ کلاس درس برای استاندارد سازی وجود دارد که رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در تخصیص اعتبارت این بخش قول مساعد دادند.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی ۴۶ پروژه بالای ۸۰ درصد است گفت: در هفته دولت اداره کل نوسازی مدارس ۱۶ پروژه را در قالب ۳۷ کلاس افتتاح کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره بر مطالبات پیمانکاران افزود: پیمانکاران طلبکار هستند و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آموزشی بیش از پیشرفت اعتباری آنها است و بنده قول می‌دهم در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱، ۴۶ پروژه در قالب ۲۰۸ کلاس افتتاح و به دانش آموزان اهدا می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه برای تحویل ۱۳۹ پروژه، ۵۲۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود، بیان داشت: در شهرستان کوهدشت برای تکمیل ۱۳ پروژه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

بهاروند افزود: برای تکمیل پروژه‌های رومشکان نیز ۱۲ میلیارد اعتبار نیاز است و با بهره مندی از این پروژه‌ها یک جهشی در فضای آموزشی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره بر اینکه با مشارکت خیرین مدارس زیادی احداث شده و هم اکنون نیز در حال احداث هستند عنوان کرد: با توجه به اینکه اولویت تجهیزات با مناطق محروم است، اعتبارات شهرستان کوهدشت از دو میلیارد به هفت میلیارد تومان افزایش یافته و این یعنی رشد یعنی رشد ۱۸۰ در درصدی اعتبارات و با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اعتبارات ملی کوهدشت را ویژه خواهیم دید.