اجتماعی » لرستان
کد خبر : 3799
چهارشنبه - ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی در اختیار مدارس قرار گرفت

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی،گرمایشی و سرمایشی خرید و تحویل آموزش و پرورش استان‌ها داده شد. به گزارش صدای منتقد، مهرالله رخشانی مهر روز سه شنبه در سفر یک روزه به لرستان و بازید از تجهیزات کمک آموزشی این استان اظهار داشت: مجموعه نوسازی […]

۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی در اختیار مدارس قرار گرفت

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی،گرمایشی و سرمایشی خرید و تحویل آموزش و پرورش استان‌ها داده شد.

به گزارش صدای منتقد، مهرالله رخشانی مهر روز سه شنبه در سفر یک روزه به لرستان و بازید از تجهیزات کمک آموزشی این استان اظهار داشت: مجموعه نوسازی مدارس در بحث سیل خوشبختانه عبور خوبی داشت و میزان مشارکت خیرین در تکمیل پروژه‌ها قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار میلیارد تجهیزات کمک آموزشی، گرمایشی و سرمایشی خرید و تحویل آموزش و پرورش استان‌ها داده شد، که از این ارقام سهم لرستان ۷۳ میلیارد تومان بود افزود: با تخصیص این اعتبارات برای تأمین تجهیزات خوشبختانه بخشی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش برطرف شد.

رخشانی مهر با بیان اینکه تمرکز در بحث خرید تجهیزات هنرستانی بود، گفت: ازمجموع این اعتبارات  حدود ۵۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی توزیع شد که سهم استان لرستان در تجهیزات هنرستانی ۳۰ میلیارد تومان است که امروز بخشی از این تجهیزات و در مهر ماه نیز بخش قابل توجهی ارسال شد.

وی همچنین با تاکید بر جمع آوری مدارس کانکسی گفت: مدارس چادری همان مدارس ویژه عشایر است که یک یا ۲ دانش آموز دارند وچاره ای جز برپایی آن نداریم اما باید چادرها مناسب و خوب باشند که عمر مفید آن تمام نشده باشد.

وی با بیان اینکه مدارس سنگی ۲ نوع است تصریح کرد: مدارس خوشه چین شایسته نیست اما برخی از مدارس که در کوهستان ساخته می شود مدارس خوبی هستند که از این نمونه ها در خوزستان وجود دارد، اما مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بالای ۱۰ نفر مستقل را جمع آوری می کنیم.

وی با اشاره به پروژه کانون ادب خرم آباد اظهار داشت:  بابت این پروژه خوشبختانه طی یک نشست در سر جمع اعتبارات ۱۰ میلیارد اضافه شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره بر اینکه سرانه آموزشی در لرستان پایین نیست افزود: سرانه آموزشی لرستان نسبت به کشور دو دهم کمتر است.

۳۶۰ هزار دانش آموز لرستانی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه این استان تحصیل می کنند.