سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: مدیریت مصرف برق در ادارات دولتی این استان به ویژه در بعد از ساعت اداری موجب صرفه جویی ۱۰ مگاواتی در مصرف برق شد.

به گزارش صدای منتقد “مهران امیری” روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: امسال میزان مصرف برق خانگی در این استان نیز سه درصد کاهش داشت در حالی که در مدت مشابه سال‌های گذشته رشد پنج تا شش درصدی مصرف برق خانگی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به این‌که در بخش کشاورزی نیز از مدیریت محدودیت ساعت مصرف برق استفاده شد، اظهار داشت: در این بخش نیز در استان لرستان ۳۵ تا ۴۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شد.

امیری با بیان این‌که تابستان امسال هیچ صنعتی از قطع برق آسیب جدی ندید ، افزود: برای تمام صنایع و کارخانه‌ها برنامه زمان‌بندی قرار داده شد به طوری‌که بخشی از تولید کارخانه‌هایی که مصارف بالا داشتند مانند صنایع بزرگی مانند فولاد، سیمان و آلومینیوم، در طول روز خاموش می‌شد ولی سایر واحدها آن‌ را جبران می‌کردند.

وی با بیان اینکه سهمیه لرستان از قطعی برق ۶۷ مگاوات بود افزود: این سهمیه مدیریت مصرفی بود که با سال گذشته قابل مقایسه نیست زیرا که در سال گذشته تا ۲۰۰ مگاوات هم قطعی برق داشتیم که با تعمیرات به موقع نیروگاه‌ها دولت توانست که برآیند نابرابر تولید و مصرف را پایین بیاورد.