نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود معلم در بروجرد مرتفع می‌شود.

 به گزارش صدای منتقد ،فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با خبر شدیم که قرار است ۷۰ الی ۸۰ نفر از نیروهای غیربومی نهضت سوادآموزی شهرهای دیگر استان را به دلیل اینکه با کمبود نیرو روبرو هستیم به آموزش‌وپرورش بروجرد تزریق کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که ۸۳ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ما ترم آخر بوده و مجوز کلاس رفتن را دارند و از طرف دیگر تعداد زیادی از تحصیل‌کردگان بروجرد نهضتی و پیش‌دبستانی بیکار هستند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: کدهای استخدامی شهرستان از شهرهای دیگر گرفته می‌شود و بعد از استخدام با فشارهای سیاسی، غیرسیاسی و … انتقالی گرفته و به شهر خود برمی‌گردند.

مقصودی اضافه کرد: در این راستا کلاس‌های درس شهرستان خالی می‌ماند و کدهای استخدامی ما گرفته می‌شود بنابراین شهرستان بروجرد مظلوم بوده و هرسال به این طریق به آن ظلم می‌شده است.

وی بیان کرد: امسال به‌شدت برای جلوگیری از این کار اقدامات زیادی انجام و در این راستا با وزارتخانه رایزنی‌های لازم انجام شد که از این اقدام جلوگیری شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: بنابراین قرار شد که برای جبران کمبود معلم از فارغ‌التحصیل دانشگاهیان خود استفاده کنیم چون باید بهترین نیروهای خود را برای معلمی بگذاریم.

مقصودی اظهار کرد: بهترین و برجسته‌ترین باید در آموزش‌وپرورش باشد چون نیروی انسانی از آموزش‌وپرورش بیرون می‌آید.

وی تصریح کرد: اگر افراد غیربومی به شهرستان می‌آمدند دانشگاه فرهنگیان ما تعطیل می‌شد جوانان ما بیکارتر می‌شدند و کدهای استخدامی ما را می‌گرفتند و ظلم بزرگی به مردم و خانواده‌های بروجرد می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: قرار است برای کمبودها از دانشگاه استفاده شود و در صورت وجود کلاس خالی ابلاغ دوم برای شاغلین زده شود و در صورت نیاز از بازنشستگان دعوت به کار شوند.

مقصودی اضافه کرد: با این اقدام دانشگاه فرهنگیان سال آینده می‌تواند نیروی جدید بگیرد و تحصیل‌کرده بومی شهرستان مشغول به کار خواهد شد.