اجتماعی » لرستان
کد خبر : 3443
سه شنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان: موانع جذب قیر برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم حل شد

خرم‌آباد- مدیرکل دیوان محاسبات لرستان تاکید کرد: موانع جذب و مصرف قیر در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم، آسفالت و بهسازی روستاها حل شد. به گزارش صدای منتقدبه نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات لرستان، مظفر جمالی نژاد اظهار داشت: موانع جذب و مصرف قیر موضوع بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال […]

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان: موانع جذب قیر برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم حل شد

خرم‌آباد- مدیرکل دیوان محاسبات لرستان تاکید کرد: موانع جذب و مصرف قیر در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم، آسفالت و بهسازی روستاها حل شد.

به گزارش صدای منتقدبه نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات لرستان، مظفر جمالی نژاد اظهار داشت: موانع جذب و مصرف قیر موضوع بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مرتفع و مسیر اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم و آسفالت و بهسازی روستاها هموار شد.

وی بیان داشت: در این راستا از محل بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات و منابع زیادی در قالب قیر رایگان برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی به خصوص برای آسفالت و بهسازی روستاها و مناطق محروم در اختیار استان‌ها قرار گرفت که به دلیل موانع قانونی در تهاتر و عدم امکان تأمین هزینه‌های تبدیل و اجرا، امکان جذب آن تاکنون میسر نشده بود.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان تاکید کرد: با پیگیری رئیس کل دیوان محاسبات کشور و دستگاه‌های نظارتی، این محدودیت با اصلاح آئین نامه بند مذکور در هیأت دولت مرتفع شد و روند اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم و روستاها هموار شد.

جمالی نژاد گفت: در چند ماهه اخیر دستگاه‌های اجرایی استانی که از این محل دارای اعتبار بودند به صورت مکرر از طریق دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات خواستار راهکار اصلاحی و قانونی بودند، که با تصویب و ابلاغ این اصلاحیه، مشکل دستگاه‌های اجرایی مرتفع شد.

وی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در فرصت زمان باقی مانده نسبت به جذب و مصرف قیر در اختیار اقدام کنند.