اجتماعی
کد خبر : 3374
پنجشنبه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛ معرفی ۱۳۰۰ واحد اقتصادی لرستان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات

معاون استاندار لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ واحد کوچک و بزرگ اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه بررسی تسهیلات رونق تولید لرستان گفت: به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی استان منابعی در […]

معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛ معرفی ۱۳۰۰ واحد اقتصادی لرستان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات

معاون استاندار لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ واحد کوچک و بزرگ اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه بررسی تسهیلات رونق تولید لرستان گفت: به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی استان منابعی در قالب تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، از محل رونق تولید و اعتبارات مربوط به نهادها و ارگان‌های دولتی در نظر گرفته شده که جلسه امروز به منظور بررسی وضعیت تسهیلات پرداختی به این واحدها برگزار شد.

وی اظهار داشت: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان لرستان موضوع راه اندازی واحدهای تولیدی مورد تاکید قرار گرفت که استفاده از اعتبارات موجود در بحث رونق تولید یکی از مهمترین منابع قابل اتکا در این رابطه به شمار می‌رود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با تسهیلات پرداختی به واحدهای اقتصادی استان، بانک‌های ملت و صادرات به عنوان بانک‌های عامل عملکرد بسیار خوبی در این رابطه داشته‌اند که لازم است سایر بانک‌ها نیز با تسهیلگری، در این رابطه بیشتر کمک کنند.

ابراهیمی افزود: در جلسه امروز مقرر شد بانک‌های عامل در یک بازه زمانی ۱۵ روزه نسبت به بررسی پرونده‌های تشکیل شده برای پرداخت تسهیلات اقدام کنند و گزارش اقدامات صورت گرفته را در پایان زمان مقرر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عمده طرح‌های اقتصادی تعریف شده در بحث جذب اعتبارات از محل رونق تولید، در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت استان گنجانده می‌شود.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: در جلسه امروز مقرر شد به منظور تسهیل گری در روند پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی، بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی کارشناس مربوطه برای پاسخگویی به مطالبات و پیگیری پرونده‌های متقاضیان اقدام کنند.

ابراهیمی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ واحد کوچک و بزرگ اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها وام دریافت کرده و مابقی نیز در مرحله تشکیل پرونده هستند و به زودی از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل در پرداخت‌ها توسط بانک‌های عامل، انتظار می‌رود تمامی واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک‌ها در حوزه تبصره ۱۸ تا پایان ماه تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند.