اجتماعی » اقتصاد » لرستان
کد خبر : 3304
دوشنبه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

لرستان جزو استان های برتر کشور در زمینه رفع تداخل اراضی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس محاسبات وارزیابی ها، این  استان امسال جزو سه استان برتر کشور درحوزه رفع تداخل اراضی معرفی شده است. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، سید عماد شاهرخی روز دوشنبه در جلسه ترویج توسعه کشت گلخانه ای اظهار داشت: به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی […]

لرستان جزو استان های برتر کشور در زمینه رفع تداخل اراضی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس محاسبات وارزیابی ها، این  استان امسال جزو سه استان برتر کشور درحوزه رفع تداخل اراضی معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، سید عماد شاهرخی روز دوشنبه در جلسه ترویج توسعه کشت گلخانه ای اظهار داشت: به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و صیانت از باغ ها، براساس ضرورت تشخیص تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط کمیسیون، درخواست هایی با موضوعات مختلف طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه همگان صیانت از اراضی کشاورزی است چراکه اراضی منابع طبیعی و سرمایه ملی متعلق به نسل‌های آینده است و باید در امر واگذاری دقت و حساسیت لازم را لحاظ نمود تا بر خلاف قانون عمل نشود.

وی گفت: واگذاری اراضی ملی در جهت اجرای طرح‌های اشتغالزا و تولیدی در استان از اولویت‌های کاری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین تاکید کرد: سرمایه گذاری جهت تولید و توسعه زیرساخت ها مراحلی دارد که اولین مولفه آن وجود افرادی است که دارای اهلیت و خلاقیت باشند بنابراین هیچ مدیر یامسوولی حق ندارد بدون شناخت از توانایی افراد، مجوز فعالیت را صادر و یا جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی کند.

شاهرخی به اهمیت و لزوم توسعه کشت گلخانه ای دراستان اشاره کرد وگفت: لرستان به دلیل اقلیم و شرایط خاص جغرافیایی دارای تنوع گیاهی متنوعی است اما به جای توسعه و فرآوری این سرمایه عظیم، اقدام به خام فروشی می شود که سازمان جهاد کشاورزی در این حوزه برنامه های هدفمند و نظامندی درقالب کشت گلخانه ای ارائه داده است.

گفتنی است هشتم شهریورماه امسال مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه شورای قضائی استان با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سند تک برگ ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طی پنج ماهه امسال صادر و ۲۵۶ پلاک ثبتی به مساحت ۵۳۱ هکتار تعیین تکلیف شد.

به گفته بهرام میردریکوند طی یک سال گذشته اقدامات مطلوبی در این رابطه انجام شده است و تاکنون ۳۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مردم که به عنوان اراضی ملی تصرف شده  بود به عموم باز گردانده شد.

وی عنوان کرد: همچنین حدود یکهزار هکتار از اراضی ملی که تحت عنوان اراضی کشاورزی از سوی مردم تصرف شده بود به دولت بازگردانده شد.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد.