اجتماعی » لرستان
کد خبر : 3302
دوشنبه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹

 استاندار لرستان :در موضوع عمران و آبادانی استان هیچ اختلاف نظر و اختلاف سلیقه ای وجود ندارد

 استاندار لرستان گفت: احیا طرح بزرگی همچون راه آهن خرم اباد- دورود و تکمیل بخش های مختلف این خط ریلی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و گردشگری لرستان را متحول می‌کند. به گزارش  پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، فرهاد زیویار در آیین عملیات آغاز به کار پروژه راه آهن خرم آباد – دورود که با […]

 استاندار لرستان :در موضوع عمران و آبادانی استان هیچ اختلاف نظر و اختلاف سلیقه ای وجود ندارد

 استاندار لرستان گفت: احیا طرح بزرگی همچون راه آهن خرم اباد- دورود و تکمیل بخش های مختلف این خط ریلی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و گردشگری لرستان را متحول می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، فرهاد زیویار در آیین عملیات آغاز به کار پروژه راه آهن خرم آباد – دورود که با حضور سخنگوی هیات رییسه مجلس، مدیر عامل هلدینگ راه و شهر سازی قرارگاه خاتم و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد، گفت: این طرح به دلایل متعددی اعم از کمبود اعتبار در اواخر سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود که با استقرار دولت و توجه ویژه رییس جمهور در سفر استانی به لرستان احیای آن مورد تاکید و توجه قرار گرفت. این طرح در شمار ابرپروژه های کشور مطرح شده است که تکمیل آن به اعتبارات سنگینی که برابری می کند با کل اعتبارات استان در یک سال، نیازمند است.

وی افزود: طرح هایی از این دست در صورت تکمیل و به سرانجام رساندن نه تنها استان لرستان بلکه منطقه را متحول می کند . خط آهن خرم آباد – دورود بخش های تکمیلی دیگری در بروجرد، الیگودرز و پلدختر به اندیمشک دارد که تحقق تکمیل این طرح نقش موثر و متحول کننده ای در بخش های مختلف استان در حوزه صنعت، محصولات کشاورزی، صنایع و صنعت گردشگری استان خواهد داشت.

استاندار لرستان گفت: این طرح در شمار طرح های اولویت دار کشوری قرار دارد که گزارش آن به رهبر معظم انقلاب رسیده و تکمیل آن نیازمند به اعتبار سنگینی دارد که متفاوت با بودجه های معمول طرح های عادی است.

زیویار گفت: این طرح علاوه بر اینکه بر جمعیت حدود ۲ میلیون نفری لرستان اثرگذار است حمل نقل را در حوزه های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد با توجه به اینکه راه آهن فعلی با سابقه ۸۰ ساله دچار فرسودگی شده است این فرسودگی گاه باعث کندی حرکت قطار تا ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر می شود .

وی افزود: این فرسودگی یعنی خسارت و یعنی از دست دادن زمان و فرصت ها و موقعیت ها به همین دلیل همه مسوولین در رده های مختلف در مورد تکمیل طرح راه آهن خرم آباد مصمم هستند و در سفر استانی رییس جمهور به لرستان نیز تمام مسوولان بر آن تاکید داشتند.

استاندار لرستان گفت: در خدمت رسانی مردم و در موضوع عمران و آبادانی استان هیچ اختلاف نظر و اختلاف سلیقه ای وجود ندارد.