با توجه به اعتبارات اندک شهرداری و تنگنا‌های مالی فراوان، خودکفایی و تولید برخی خدمات عمومی، می‌تواند نقش مهمی در صرفه‌جویی هزینه‌ها داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد،ا به نقل از یافته حداث و تجهیز گلخانه جدید شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان و آغاز به کار آن، نویدبخش روز‌های بهتری در بخش توسعه‌ی فضای سبز خواهد بود.
مدیر سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری در این خصوص گفت: با توجه به اینکه هزینه احداث گلخانه بسیار سنگین است، ما با تجهیزات بلااستفاده در انبار‌ها، با حداقل هزینه‌ها، طی هشت ماه این گلخانه را احداث کردیم.
احمد بیرانوند بیان کرد: از اوایل زمستان قلمه‌گیری را شروع خواهیم کرد، و تلاش می‌کنیم برای سال آینده ۶۰ تا ۷۰ هزار گلدان برای سطح شهر آماده کنیم.
وی افزود: تصمیم داریم برای پل‌ها و زیرگذر‌ها از گل یاس استفاده کنیم، چون هم بوی مطبوعی دارد و اینکه پوشش آبشاری آن بر زیبایی بصری محیط تأثیر‌گذار خواهد بود.
بیرانوند تأکید کرد: از تمام ظرفیت‌ها و برنامه‌ها برای جلوگیری از زرد شدن فضای سبز استفاده می‌کنیم، اطمینان داشته باشید، با برنامه‌ریزی اصولی و علمی، سال آینده شاهد تحولی چشم نواز در عرصه‌ی فضای سبز شهری خواهیم بود.
رضا طولابی