مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بر اساس دستورالعمل استاندار لرستان و مصوبه شورای اطلاع رسانی استان، هیچ مدیری تا قبل از مطرح شدن در شورای اطلاع رسانی حق شکایت از رسانه را ندارد.

به گزارش صدای منتقد ،منصور احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر موضوع اختلاف و دعوی بین مدیر و رسانه، باید به طور حتم ابتدا در شورای اطلاع رسانی حل و فصل شود، سپس در صورت عدم رفع اختلاف به شکایت اقدام شود.

وی افزود: ۱۵۷ برنامه محوری و ساختاری در حوزه فرهنگ ، هنر ، قرآن و رسانه طی چهار ماه اخیر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان صورت گرفته که بیشتر آنها زیر ساختی است.

احمدی یادآور شد: اعتبارات پروژه ها در حوزه فرهنگ و ارشاد برنامه ریزی شده و پروژه های راکد راه اندازی شدند، برخی برنامه ها ابداعی و جدید و کار خود را تازه آغاز کرده ،برخی بلند مدت و برخی نیز در تقویم سال آینده گنجانده شده است.

وی گفت: نخستین و مهمترین برنامه تحولی و در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را تحول در حوزه شورای فرهنگ عمومی و فضای مجازی دانست و افزود: مخاطب و جامعه هدف در برگزاری شورای فرهنگ عمومی کل اقشار و افراد جامعه حتی در دورترین نقاط می باشد که این اداره نسبت به آن رسالت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:براین اساس شورای فرهنگ عمومی باید تخصصی ، مسئله محور ،دارای خروجی لازم در تأثیرگذاری و نتیجه بخش باشد که این مهم در سایه استفاده از نقطه نظرات کارشناسی و علمی تحقق می یابد.

وی افزود: تولیدات در فضای مجازی به دور از مقابله و تعیین محدودیت اما باید تخصصی باشد تا جایی برای تولیدات منفی نباشد یعنی ظرفیت تولید آن قدر افزایش یابد تا فضای رسانه محتوایی شود.

احمدی به مشکلات فرهنگ و ارشاد لرستان اشاره کرد و یادآور شد: این اداره در استان میراث دار پس از سیلاب کرونا است ،چرا که تمام موسسه های مربوطه و زیر مجموعه آن در حوزه های مختلف با سیل ویروس کرونا تعطیل شدند و اکنون ترمیم گذشته و برنامه ریزی برای آینده در دستور کار است.

وی از آموزش های حوزه فرهنگ و هنر به صورت رایگان در سراسر استان با طرح آموزش رایگان هنر خبر داد و افزود: بر اساس ترتیب وزارت ارشاد، هنرجویانی که در نقاط مختلف استان برای آموزش درخواست داشته باشند، می توانند برای آموزش رایگان به ادارات ارشاد در شهرستانها مراجعه کنند و در این طرح هزینه مربی را وزارت ارشاد پرداخت خواهد کرد اما برای هنرجو هیچ هزینه ای ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای مجتمع های فرهنگی لرستان در سفر هیات دولت به استان بوده که ۹۰ درصد آن جذب و پیمانکاران در حال انجام فعالیت هستند ، مناقصات انجام شده و اسناد به خزانه ارسال شده است.

وی افزود: حضور مسئولان ارشد کشوری در این استان مثمرثمر است چراکه  مسئولان جدیدی هستند که در راستای آشنایی با ظرفیت های حوزه های مختلف از جمله در حوزه فرهنگ و هنر موجب تغییر نگرش آنها در راستای ارتقاء توسعه و برنامه ریزی در جهت تغییر و تحول می باشد.

احمدی یادآور شد: همچنان که معاون وزیر ارشاد پس از حضور در بین خبرنگاران استان لرستان نظر خود را اینگونه اعلام کرد که بلوغ فکری در این استان در حوزه خبر با تهران برابری می کند و خبرنگاران لرستان در سطح ملی هستند.

وی افزود:بنابراین حضور مدیران و معاونان وزرا در استان موجب سنجش ظرفیت ها و منجر به تغییر برنامه ها و جاری شدن اعتبارات می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که ۱۹۵ کتاب در 6 ماهه اخیر در استان به چاپ رسیده گفت: طی این مدت ۱۶ عنوان کتاب ترجمه شده و در حوزه ادبیات ۷۳ ، در فلسفه  و روانشناسی یک عنوان ، حوزه کودک و نوجوان ۲۹ و تاریخ و جغرافیا ۲۴ عنوان کتاب چاپ شده است.