پیروزی، رویای شیرینی است که همه ورزشکاران دنیا خواستار دستیابی به آن هستند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند اما برای رسیدن به پیروزی هر ورزشکار نه تنها باید از توان و استعداد ورزشی خود بهره گیرد بلکه محتاج استفاده از امکانات و ابزار ورزشی است.

استان لرستان به واسطه داشتن جغرافیای طبیعی و فیزیک  بسیار مناسب مردمانش یکی از استان های کاملا ورزشی است که از کوچک تا بزرگ  و از مرد تا زن در این استان به ورزش علاقه مند هستند.

ورزش از دیرباز در میان مردم استان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و در رشته های بسیاری علاقه مندان خاص خود را داشته است.

در پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی ترکیه و در شهر قونیه ورزشکاران مرد و زن لرستانی با کسب مدال های ارزشمند در این مسابقات پرچم افتخار افرین ایران اسلامی را با افتخار به احتزاز در آوردند.ورزشکاران لرستانی در این رقابتها نشان دادند با کمی نگاه ویژه در بسیاری از ورزش ها در ایران در صورت  توجه مسئولان در آینده نزدیک در رقابتهای جهانی و بین المللی حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت ودر صورت برنامه ریزی مدون مسئولان ارشد استان واداره کل ورزش و جوانان لرستان را باید قطب بسیاری از ورزش ها در ایران بنامیم .

وزش نسیم خوش بهاری در ورزش لرستان با مدال های پر ارزش رضا بیرانونددر وزنه برداری،مرتضی قیاسی در کشتی ،علی فتحی گنجی دردومیدانی و الهام حسینی در وزنه برداری وحضور محمد کریمی در هاکی ،ومردان و زنان جودو کار در مسابقات سطح بالا و بین المللی کشورهای اسلامی  و احتمال مدال های ارزشمند در روزهای آتی نشان ازرشد و توسعه ورزش قهرمانی در بخش مردان وزنان در ورزش لرستان در دولت مردمی آیت اله رئیسی با مدیریت سید آرش قیاسیان دارد.

در این میان نگاه ویژه به ورزش بانوان با توجه به پتاسیل و ظرفیت های واستعداد های ناب می توان ورزش ایران را در مسابقات المپیک  جهانی وآسیایی را صاب مدال کند

ورزش بانوان در ایران و خاصه در استان لرستان در این سالها با برنامه ریزی مدون و پرورش استعداد های ناب در بسیاری از رشته های مدال آور وتیمی علیرغم همه تنگناها و برخی ناملایمت های بین المللی یک جهش خیره کننده داشته و مصداق بارز آن را می توان تاریخ سازی های هندبالیست در مسابقات جهانی ،صعود والیبالیست های بزرگسال به فینال مسابقات کشورهای اسلامی وکسب مدال طلای گل سرسبد ورزش بانوان ایران در این سالها  ها سیده الهام حسینی در مسابقات کشورهای اسلامی نوید روزای طلایی برای رزش بانوان ایران و لرستان را دارد.

خوشبختانه ورزش بانوان استان لرستان در بخش سخت افزاری و نرم افزاری از شرایط خوبی برخوردار است.

هم اکنون در بسیاری از شهرستان ها سالن های اختصاصی ویژه بانوان در اختیار این بخش از جامعه ورزشی قرار دارد و تا پایان سال نیز در شهرستان های باقیمانده سالن های اختصاصی بانوان به بهره برداری خواهند رسید.

در مرکز استان نیز یک مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان وجود دارد که در سطح کشور بی نظیر است و از امکانات خوبی در رشته های مختلف برخوردار است .

در بُعد قهرمانی نیز بانوان ورزشکار متعددی در تیم های ملی مختلف داریم.

 سیده الهام  حسینی که 33 سال سن دارد و اهل دورود است از سال ۹۶ به وزنه‌برداری روی آورد و توانست سال ۹۸ و در مسابقات نعیم سلیماند. اوغلو مدال برنز را کسب کند.

وی که دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی است، می‌گوید: فعالیت در  وزنه‌برداری صبر و تحمل را به او آموخته است و همین صبر و شکیبایی در زندگی شخصی او تأثیر گذار بوده است.

مدال طلای الهام حسینی در بازی‌های کشورهای اسلامی این نوید را می‌دهد که بانوان وزنه بردار کشورمان می‌توانند در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک هم به مدال برسند.

وزنه‌هایی که بانوان را متوقف نمی‌کند/طلای تاریخی الهام حسینی نوید دهنده روزهای درخشان

 روز گذشته بود که  الهام حسینی  نماینده لرستانی وزنه برداری ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم در بازی های کشورهای اسلامی با رکورد ۱۰۰ کیلو یک ضرب ۱۲۳ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۲۲۳ کیلوگرم نفر سوم  شد و طلای یک ضرب و برنز دو ضرب و مجموع را از آن خود کرد.

وقتی صحبت از طلای ناب می‌شود مصداق مدال حسینی در قونیه است که برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری بانوان ایران کسب شد. حسینی نشان داد که وزنه برداری بانوان ایران مانند مردان استعدادهای زیادی را درون خود دارد که فقط باید با حمایت و توجه کشف شده به شکوفایی برسند.

هرچند  وزنه برداری بانوان خیلی دیر راه اندازی  و آغاز به کار کرد، اما در ادامه به دلیل بی توجهی‌هایی که وجود داشت یک مقدار روند حرکتی این بخش کند شد و در سایه همین بی توجهی‌ها ورزشکاران زیادی سر خورده شدند و یک نفر نیز رفتن را به ماندن ترجیح داد که البته بیش از همه خودش ضرر خواهد کرد.

امثال الهام حسینی‌ها در وزنه برداری ایران زیاد است که با یک هدف گذاری مناسب و فراهم کردن امکانات می‌توانند به موفقیت‌های بزرگتری همچون مدال المپیک هم برسند. حالا با حضور فردی مثل سجاد انوشیروانی در فدراسیون وزنه برداری که خودش قهرمان این رشته بوده است، امیدها به توجه بیشتر به بخش بانوان افزایش یافته است.

 کم شدن استرس وزنه برداران و بالا رفتن اعتماد به نفس هم همه و همه به حضور در میادین مختلف باز می‌گردد. هرچه بانوان ما میادین مختلفی را ببینند، تجربه شان بالا می‌رود و می‌توان با این شرایط به مدال آوری در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک هم امیدوار بود.

محمود داودی نژاد