فرهنگ و اندیشه
کد خبر : 3063
یکشنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

سرپرست اداره کل ورزش وجوانان لرستان: توریسم ورزشی ظرفیتی بی نظیر برای توسعه اقتصادی استان

سرپرست اداره کل ورزش وجوانان لرستان گفت: استان لرستان با برخورداری از طبیعت بکر، ویژگی‌های فصلی و نیز امکانات مناسب در حوزه های ورزش های زمستانی و طبیعی مانند کوهنوردی و اسکی می‌تواند از این فرصت لازم برای توسعه فراگیر حوزه گردشگری ورزشی به خوبی بهره مند شود. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، […]

سرپرست اداره کل ورزش وجوانان لرستان: توریسم ورزشی ظرفیتی بی نظیر برای توسعه اقتصادی استان

سرپرست اداره کل ورزش وجوانان لرستان گفت: استان لرستان با برخورداری از طبیعت بکر، ویژگی‌های فصلی و نیز امکانات مناسب در حوزه های ورزش های زمستانی و طبیعی مانند کوهنوردی و اسکی می‌تواند از این فرصت لازم برای توسعه فراگیر حوزه گردشگری ورزشی به خوبی بهره مند شود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، سرپرست اداره  ورزش و جوانان استان لرستان از افزایش 8 سانتی متر به سرانه فضای ورزشی استان با افتتاح چندین پروژه در هفته دولت در صورت تخصیص اعتبار خبر داد.

عصر امروز مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه با افتتاح چندین پروژه در هفته دولت در سال جاری 8 سانتی متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه خواهد شد، گفت: 54 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که در هفته دولت با افتتاح چندین پروژه 8 سانتی متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه و این سرانه به 62 سانتی متر خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان لرستان 184 میلیارد تومان به حوزه ورزش تخصیص داده شده که با جمع بندی صورت گرفته صرف پروژه های نیمه تمام در سطح استان خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت بیان کرد: چمن مصنوعی الشتر،بهسازی استخر کوثر خرم آباد، احداث سالن مجموعه شمشیربازی شهرستان بروجرد در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهند شد.

قیاسیان اظهار کرد: در هفته تربیت بدنی بازسازی مجموعه ورزشی پلدختر، استخر پلدختر ،سالن گلیجر ازنا ،احداث استخر شنای شهرستان چگنی ،احداث چمن مصنوعی شهرستان بروجرد و فاز سوم استادیوم 15 هزار نفری در دهکده المپیک به بهره برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: در شهرستان خرم آباد بهسازی خانه اسکواش و خانه کشتی، احداث رختکن فوتبال رو به اتمام است و بهسازی سالن تیراندازی، احداث ساختمان وزنه‌برداری در خرم آباد ،اجرای روشنایی و دوربین های مداربسته ورزشگاه تختی هم صورت گرفته است.

قیاسیان تاکید کرد: احداث 3 چمن کوچک در شهرستان خرم آباد اعم از سبزی پرور، تلوری و روستای دره ساکی ده پیر در حال انجام است.

وی با اشاره به جام پرچم در سطح استان عنوان کرد: جام پرچم را در حوزه روستایی و عشایر در 30 مکان استان در رشته فوتبال زیر 15 سال برگزار خواهیم کرد و جشنواره ورزش های خیابانی هم در پایان هر هفته در خرم آباد برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به طرح ساعت ورزش افزود: این طرح به صورت محله ای در مدارس با کمک آموزش و پرورش برای مادران و پدران و فرزندان آنها اجرا خواهد شد که در این راستا رشته های فوتبال، بسکتبال و والیبال در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: 126 میلیارد تومان توسط استاندار به حوزه ورزش استان اختصاص داده شده که امیدواریم همچنان سرانه ورزشی استان رو به افزایش برود.

خبر: رضا میرزایی