معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه برای توسعه استان برنامه داریم، گفت: حاضرم مناظره‌ای داشته باشم که اگر در طول چهار سال مدیریت گذشته در استان نصف این هفت ماه کار شده باشد من یک روز نمی‌مانم.برای توسعه لرستان برنامه داریم/ در ۷ ماه اخیر به اندازه ۴ سال قبل کار کردیم

به گزارش صدایی منتقد به نقل از خبرگزاری فارس  سیروس ابراهیمی در نشست با شورای ائتلاف استان لرستان عنوان کرد: ما در حوزه تولید با چالش فرهنگی مواجه هستیم.

وی افزود: ما مردمی هستیم با مصرف بالا، کم کار که در حوزه حرف دایره واژگان وسیعی داریم اما در عمل اینطور نیستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه چرا باید اندوخته بانکی مردم استان با یک میلیون و ۸۰۰ هزار جمعیت کمتر از نصف اندوخته مردم یزد با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت باشد، عنوان کرد: درآمد سرانه مردم لرستان سال ۹۸، ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است در حالی که متوسط کشوری ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، چون کم کاریم و پر مصرف، تنها استانی هستیم که مصرفمان از درآمدمان بیشتر است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: البته نباید دست روی دست گذاشت، بلکه باید برای توسعه استان برنامه داشته باشیم، و ما برای توسعه لرستان برنامه داریم، به طوری که ظرف همین مدت کوتاه احیا کارخانه خمیرمایه دورود پس از ۱۰ سال رکود با ۶۰ نفر اشتغال‌زایی را داشتیم همچنین واگذاری صنایع غذایی گهر بعد از ۱۰ سال به هلدینگ گلرنگ را داریم که فاز اول را راه اندازی و فاز دوم هم در آستانه راه اندازی است.

وی به تصویب تسهیلات به ۲ هزار و ۴۰۰ طرح صنعتی، کشاورزی و خدماتی نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی فاز نخست شیرخشک بروجرد با ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۵۸ نفر، راه اندازی فاز نخست دامپروری ۳ هزار راسی دلفان، همچنین رفع مشکلات حقوقی ماشین سازی خرم‌آباد که فاز اول یعنی سازه‌ آن با ۱۲۰ کارگر تمام شده و فاز دوم هم در دست اقدام است از دیگر اقداماتی است که می‌توان مطرح کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: موافقت شرکت ایمیدرو برای مطالعه طرح‌های صنعتی، صدور مجوز پایانه سنگ خرم‌آباد، اخذ تفاهم نامه پارک علم وفناوری و کارخانه نوآوری در راستای اقتصاد دانش بنیان، همچنین آغاز عملیات اجرایی گاوداری هفت هزار راس دورود را در این مدت داشته‌ایم.

ابراهیمی به مصوبات سفررییس جمهور نیز اشاره کرد و افزود: رفع مشکلات تمدید دوران مشارکت ارزی بایرافلاک به مبلغ ۲۴ میلیون یورو، صدور مجوز بهره‌برداری فاز دوم پالایشگاه پل‌دختر، تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به یخچال سازی بوژان همچنین رفع مشکلات زاگرس خودرو که امیدواریم تا پایان شهریور وارد چرخه تولید شود بخشی از مصوبات سفر رییس جمهور هستند.

وی بیان کرد: تامین اعتبار شبکه برق و گاز آهک هیدراته پل‌دختر با ۳۰۰ میلیارد تومان و موافقت بانک ملت برای پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیلیکون متال و پالایشگاه پل‌دختر نیز از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور است.

این مقام مسوول با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی ما در حوزه کشاورزی نبود پایانه صادراتی است، عنوان کرد: با وجود اینکه ما یک استان کشاورزی هستیم اما سهم ما از صادرات این بخش کمتر از ۲ درصد است زیرا کشاورزی ما سنتی و معیشتی است، یکی از زیرساخت‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی پایانه صادراتی است که دریافت مجوز آن در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی به اخذ موافقت بانک صنعت و معدن کشور برای تسهیلات به یخچال سازی خرم‌آباد ۳۵۰ میلیارد تومان، سیمان سفید ازنا ۲۰۰ میلیارد تومان و ۵۵۰ میلیارد تومان برای لاستیک سازی خرم‌آباد نیز اشاره و بیان کرد: اخذ مصوبه برای منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد و بروجرد از دیگر اقداماتی است که می‌توان مطرح کرد، از ۳ منطقه ویژه اقتصادی لرستان مجوز دو منطقه در همین دولت گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ما در هفت ماه فعالیت نمی‌توانیم معجزه کنیم، گفت: حاضرم مناظره‌ای داشته باشم که اگر در طول چهار سال مدیریت گذشته در استان نصف این هفت ماه کار شده باشد(در حوزه اقتصادی) من یک روز نمی‌مانم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم هر کجا باشیم باید پاسخگوی نظام و ارزش‌ها باشیم، زیرا یک سرنوشت مشترک داریم و عمر خود را با این انقلاب گذراندیم در واقع ماجزو کسانی هستیم که باید با تمام وجود از نظام دفاع کنیم.

ابراهمی با تاکید بر اینکه ما برنامه چهار ساله اقتصادی داریم، افزود: فعال سازی ۱۹۳ واحد راکد استان، تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، افزایش شهرک‌های صنعتی از ۱۶۰۰ هکتار به ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار ظرف چهار سال بخشی از برنامه‌های ما است.

وی با بیان اینکه برای امسال رشد ۲.۶ درصدی را تعریف کرده‌ایم، بیان کرد: قرار است امسال ۳۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در لرستان داشته باشیم که ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن اعتبارات ملی، ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۱۱ هزار و ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۹ هزار میلیارد تومان آن هم مربوط به بخش خصوصی است.

انتهای پیام/