عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از کارآفرینان، سرمایه گذاران و صاحبان ایده و ابتکار؛ برای سرمایه گذاری در سرزمین مزیت های کم مانند “دورود و ازنا” بخصوص منطقه ویژه اقتصادی ازنا با قریب ۵۰۰ هکتار زمین آماده واگذاری در جوار اشترانکوه (آلپ ایران) دعوت می کنم.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد،در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، 11 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود،گفت: انقلاب اسلامی پرتوی از نهضت عظیم عاشورایی و به تعبیر دقیق سردار دل ها، ملت امام حسین(ع) با تأسی به راه مولای خود، الهامبخش مسلمانان و آزادگان جهان در برابر ظلم ، آمریکا و یزیدیان زمان است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس مطرح کرد: در آغاز سخن جان ،باختن تعدادی از هموطنان در سیل اخیر به ویژه فوت ۴ نفر از همشهریان دورودی را در سیل امامزاده داوود(ع)، تسلیت عرض می کنم و همچنین ارادت و تهیت خود را به مردمان نجیب و با فضیلت  شهرستان های دورود و ازنا ،چالانچولان  اعلام می کنم.

گودرزی در ادامه افزود: از کارآفرینان، سرمایه گذاران و صاحبان ایده و ابتکار؛ برای سرمایه گذاری در سرزمین مزیت های کم مانند “دورود و ازنا” بخصوص منطقه ویژه اقتصادی ازنا با قریب ۵۰۰ هکتار زمین آماده واگذاری در جوار اشترانکوه (آلپ ایران) دعوت می کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به دو اولویت مجلس انقلابی اشاره و تاکید کرد: شایسته است مجلس انقلابی در دو سال باقی مانده با تعیین اولویت به قانونگذاری برای  امور مهم کشور بپردازد؛از آن جمله تعیین معیارهای کمی و کیفی برای احراز پست ها و مسئولیت های مهم ،اجازه ندهد با تغییر دولت ها و فشار جریان ها،ستادها و افراد ذی نفوذ؛ مدیریت کشور عرصه آمدوشدهای  غیرکارشناسی شود.

وی افزود: از دیگر اولویت‌های مجلس،اصلاح قانون شورای اسلامی شهر و روستا و حذف انتخاب شهردار از شمول اختیارات شوراها و تایید معیارهای محدودکننده برای نامزدها و اختیارات مناسب برای تشکیل یک پارلمان محلی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر موضوع ایجاد دولت الکترونیک،مطرح کرد:مجلس انقلابی و دولت سیزدهم برای ایجاد زیرساخت های دولت الکترونیک و ایجاد سامانه های کارآمد با رویکردهای عدالت  در توزیع منابع و خدمات، شفاف سازی،فساد زدایی و تسریع در کارها ، اقدامات موثری را شروع کردند، اما باید با دقت تمام ،امکان ورود کارچاق کن ها،مفسدان مالی و اداری و خاصه خواران را در این سامانه ها،پیش بینی و حذف کنند.

گودرزی با قدردانی از اقدامات رئیس قوه قضائیه در ادامه خاطرنشان کرد:ضمن تقدیر از اقدامات موثر ریاست قوه قضاییه و دولت مردمی یادآور می شوم، عملیات راه اندازی فولاد ازنا از دی ماه گذشته شروع شده ؛لذا کوتاه ترین و در دسترس ترین راه بهره برداری از این شرکت بزرگ که می تواند برای چندهزار نفر ایجاد اشتغال کند؛ رفع موانع مسیر فعلی است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهوری بیان کرد:آقای رئیس جمهور همانطور که بارها گفته اید؛” با مدیران ضعیف تعارف نداریم و براساس ارزیابی عملکرد آنها تصمیم خواهیم گرفت”؛ اکنون ملت ایران،نمایندگان ملت و افکار عمومی در انتظار ارائه گزارش نتایج برخورد با مدیران ناکارآمد هستند.

وی با اشاره مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان لرستان ادامه داد: آقای رئیس جمهور ؛مصوبات سفر استان لرستان به خوبی پیش نمی رود؛ از جمله برای راه اندازی صنایع راکد،مقرر شد؛ کمیته ای با مسئولیت وزیر صمت تشکیل شود، اکنون رفع موانع فولاد ازنا ،شرکت لوله الیاف بهراد دورود، داروسازی بایر افلاک ازنا و دیگر صنایع استان منتظر اقدامات قاطع و انقلابی این کمیته است.

گودرزی با قدردانی از “محرابیان” وزیر نیرو و مجموعه صنعت برق در ادامه مطرح کرد:در تابستان جاری تکمیل مطالعات  سد ماربره دورود تا شهریور ماه و شروع عملیات اجرایی آن ،همچنین تامین منابع لازم برای تملک زمین های واقع شده در دریاچه سدکمندان ازنا و شروع عملیات ساخت نیروگاه ۴۲ مگاواتی و احداث پست برق ۶۰ کیلو وات دورود را متذکر می شوم.

گودرزی خطاب به وزیر راه خاطرنشان کرد:مردم پس از سالها انتظار طبق وعده و برنامه ابلاغی منتظرهستند کنارگذر شهر دورود و قطعه آخر جاده چهار بانده ازنا -شازند امسال به بهره برداری برسد. آقای وزیر؛گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه قطار یزد- طبس ،گویا و شفاف ؛ضعف عملکرد مدیران به ویژه مدیران راه آهن را بیان کرد، اینک وجدان عمومی جامعه ،بازماندگان ،حادثه دیدگان و خدایی که روزی تنها و با عمل خود در پیشگاهش پاسخگو خواهیدبود، منتظره اقدام شما هستند.

عضو کمیته طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با اشاره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان بیان کرد:این روزها و پس از صدور رای کمیته تطبیق و ابلاغ ریاست مجلس برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان، از دولت مردمی انتظار دارم در ابلاغ این مصوبه تسریع کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:با همت مجلس انقلابی؛ ۲ دهه انتظار برای ساماندهی کارکنان غیررسمی در کمیسیون اجتماعی مجلس درحال جمع بندی و تحقق است تا برای شور دوم به صحن مجلس ارائه شود و از این رهگذر، گامی بلند در اجرای عدالت ،شفاف‌سازی و رفع تبعیض برداشته خواهد شد.