اجتماعی » لرستان
کد خبر : 2815
پنجشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷

استاندار لرستان : سیاست دولت سیزدهم تغییر وضع موجود است

فرهاد زیویار یکی از اساسی ترین اهداف در دولت سیزدهم را تغییر وضع موجود دانست . به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد ؛ زیویار در در جلسه ای که   پس از بازدید از پتروشیمی خرم آباد با حضور  ذوالفقاری قائم مقام صندوق نو آوری و شکوفایی کشور برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت […]

استاندار لرستان : سیاست دولت سیزدهم تغییر وضع موجود است

فرهاد زیویار یکی از اساسی ترین اهداف در دولت سیزدهم را تغییر وضع موجود دانست .

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد ؛ زیویار در در جلسه ای که   پس از بازدید از پتروشیمی خرم آباد با حضور  ذوالفقاری قائم مقام صندوق نو آوری و شکوفایی کشور برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)،اظهار کرد: یکی از  اهداف تشکیل این قرارگاه، تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری در بیان شعار سال است، ضمن اینکه به نظر می‌رسد یک نگاه راهبردی در مجموعه وجود دارد به‌گونه‌ای که به صورت بنیادی به برخی مسائل هم در سطح ملی و هم در سطح استان توجه شده و تصمیم‌های اساسی برای آن گرفته می شود.

او  قرارگاه دانش‌بنیان را از مهمترین مجموعه‌های اداری، مدیریتی و حاکمیتی در استان‌ها برشمرد و افزود: خروج از وضع موجود از اهداف قرارگاه در استان بوده و در این راستا سیاست‌گذاری‌ و حمایت مالی بصورت  تخصصی برای الگوسازی نیاز است.

زیویار با انتقاد از اینکه بازار خرید برای برخی تولیدات دانشگاهیان خصوصا رشته های فنی مهندسی و علوم پایه فراهم نیست، تصریح کرد: بازار مصرف برای تولیدات اساسی دانشجویان به وجود نیامده و این مهم نیازمند توجه است و به این منظور لازم است سه ضلع اشاره شده فاصله خود را کم کنند و ظرفیت ها در کنار هم قرار گرفته تا شرایط مطلوب حاصل شود.

استاندار لرستان  بر حمایت از ایده‌های تخصصی دانشگاهیان تاکید کرد وگفت : تنها به مصوبات جلسات و بروکراسی‌های اداری اکتفا نشود و لازم است  به این منظور وارد فاز اجرایی شویم.

او بیان کرد: لازم است دانشگاه و دستگاه های اجرایی با هم هماهنگ شوند و در مرحله بعد دانشگاه و دستگاه اجرایی را به کارآفرین و ایده پرداز وصل کنیم تا حمایت و پشتیبانی لازم به عمل آید.

زیویار سیاست دولت سیزدهم را تغییر وضع موجود دانست و گفت: یکی از اساسی ترین اهداف در دولت سیزدهم تغییر وضع موجود است کما اینکه این مهم در ریل‌گذاری‌هایی همچون مردمی‌سازی یارانه‌ها مشهود است و به پشتوانه کار علمی و ظرفیت های موجود همچون سرمایه های انسانی امکان پذیر است .