فرهنگ و اندیشه
کد خبر : 2655
پنجشنبه - ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸

مسوول کمیته استعداد یابی فدراسیون دو و میدانی کشور :می‌توانیم دو و میدانی لرستان را بین المللی کنیم/شناسایی ۷۰ مربی پایه در رشته دو و میدانی

مسوول کمیته استعدادیابی فدراسیون دوومیدانی گفت: می‌توانیم دو و میدانی لرستان را بین المللی کنیم، این یکی از اهداف و چشم‌انداز ما است.  سیاوش سپهوند در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ما توانستیم در زمان فعالیت خود در رشته دو و میدانی عیار مس را به طلا تبدیل کنیم، عنوان کرد: ما […]

مسوول کمیته استعداد یابی فدراسیون دو و میدانی کشور :می‌توانیم دو و میدانی لرستان را بین المللی کنیم/شناسایی ۷۰ مربی پایه در رشته دو و میدانی

مسوول کمیته استعدادیابی فدراسیون دوومیدانی گفت: می‌توانیم دو و میدانی لرستان را بین المللی کنیم، این یکی از اهداف و چشم‌انداز ما است.

 سیاوش سپهوند در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ما توانستیم در زمان فعالیت خود در رشته دو و میدانی عیار مس را به طلا تبدیل کنیم، عنوان کرد: ما در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حرف زیادی برای گفتن داریم به طوری که برای فدراسیون تصمیم می‌گیریم.

مسوول کمیته استعداد یابی فدراسیون دو و میدانی کشور گفت: نکته دیگر وجود اسپانسر قوی است که باعث شد ۵ میلیارد تومان تجهیزات را وارد استان کنیم.

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقدسیاوش سپهوند بیان کرد: می‌توانیم دو و میدانی لرستان را بین المللی کنیم، این یکی از اهداف و چشم‌انداز ما است.

وی به برگزاری چهار مسابقه قهرمانی کشور در لرستان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری این تعداد مسابقات در استان سابقه ندارد، ما برای اولین بار توانستیم در رده بزرگسالان قهرمان کشور شویم.

مسوول کمیته استعداد یابی فدراسیون دو و میدانی کشور با اشاره به اینکه اولین اقدام ما سطح بندی در سه سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان بود، عنوان کرد: همچنین سطر مربیان را هم راه‌ندازی کردیم و در این زمینه ۷۰ مربی پایه در کشور را شناسایی کردیم.

مسوول کمیته استعداد یابی فدراسیون دو و میدانی کشور خاطر نشان کرد: راه کسب قهرمانی در المپیک استعدادیابی است، استعدادیابی در کشورهای پیشرفته خیلی دقیق اتفاق می‌افتد اما در کشور ما به صورت سلیقه‌ی و مقطعی دنبال می‌شود.

سپهوند با بیان اینکه ۷۰ کانون استعدادیابی در کشور شناسایی شده است، گفت: بهترین روش استعداد یابی برگزاری مسابقات است.

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین کانون استعدادیابی مدارس است، افزود: در لرستان ۶ مدرسه فعال داریم که ۴ پایگاه آن در خرم‌آباد است‌، همچنین با استفاده از طرح تیم۱۰۰ از طرف سامانه شاد 4500 نفر را در مدارس شناسایی کردیم.