اجتماعی » لرستان
کد خبر : 2629
سه شنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۷

عملکرد مطلوب مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان در ایام کرونا/دریافت لوح سبز بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد در سال گذشته

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت : 3 بیمارستان ، 3 پلی کلینیک و 6 درمانگاه تخصصی و عمومی در استان به به مردم به ویژه جامعه کار و تولید خدمت رسانی می کنند . به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی طلوع افلاک رامین منظمی در گفت و گو با ایلنا، یکی از مهم‌ترین ارکان و […]

عملکرد مطلوب مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان در ایام کرونا/دریافت لوح سبز بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد در سال گذشته

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت : 3 بیمارستان ، 3 پلی کلینیک و 6 درمانگاه تخصصی و عمومی در استان به به مردم به ویژه جامعه کار و تولید خدمت رسانی می کنند .

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی طلوع افلاک رامین منظمی در گفت و گو با ایلنا، یکی از مهم‌ترین ارکان و طرفداران تامین اجتماعی را قشر زحمتکش کارگر و بازنشستگان عنوان کرد و گفت: تمام سرمایه تامین اجتماعی و شرکای اصلی این صندوق کارگران و بازنشستگان هستند و باید همه امکانات به روز دنیا در اختیار این دو قشر عزیز و محترم باشد.

وی با اشاره به اینکه در لرستان 12 مرکز درمانی عمومی و تخصصی فعالیت می کنند اظهار داشت: تقریبا ماهانه بیش از 17 هزار به مراکز درمانی در سطح استان  مراجعه می کنند که این مراکز شامل 3 بیمارستان ، 3 پلی کلنیک و 6 درمانگاه می باشند .

مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان در ادامه افزود : در سال گذشته مبلغ 604 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد بیمارستانهای دانشگاهی ، بخش خصوصی و مطب ها بابت هزینه های درمان پرداخت شده است.

منظمی به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این سازمان اشاره کرد و گفت : در طول مدت شیوع کرونا در کشور و استان 8 هزار و 750 نفر در مراکز درمانی تامین اجتماعی بستری و درمان شدند .

وی خاطر نشان کرد: درمان هر نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا بیش از 10 میلیون تومان هزینه دارد که خوشبختانه سازمان در این زمینه تمام امکانات درمانی را در اختیار مردم و به ویژه جامعه هدف خود قرار داد و کوچکترین خللی ایجاد نشد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان در ادامه به ساخت ، نوسازی و بروز رسانی بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد اشاره کرد و اظهار داشت: بیمارستان تامین اجتماعی در سال 1374 به بهره برداری رسید که 27 سال از ساخت این بیمارستان میگذرد و دارای 256 تخت اسمی و امروز با ظرفیت 175 تخت در حال ارائه خدمت به بیماران است.

وی با بیان اینکه در این چند سال اخیر یک بازسازی کاملی انجام شده که اگر این باسازی انجام نمی شد بسیاری از بخش های این بیمارستان یا تعطیل می شد و یا قابل استفاده نبود ، خاطر نشان کرد : به واسطه اینکه نقشه آن مربوط به 50 سال گذشته بوده است این بازسازی ها با استاندارهای روز بصورت کامل انجام شد چرا که بیمارستان زمانی بصورت سه تخته بود و پس از بازسازی همه اتاق ها بصورت دوتخت و  یک صندلی تختخواب شو  جهت همراه بیمار نیز پیش بینی شد تا همراه بیمار هم استراحت کند.

دکتر منظمی با اشاره به اینکه این بیمارستان زمانی در منطقه نیمه گرمسیری بوده و نیاز به سیستم خنک کننده نداشت ، گفت :  بر اثر تغییر اقیلم و گرمای هوا در استان سیستم خنک کنندگی اصلاح شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد چرا که با توجه به گرمای هوا اگر این سیستم های خنک کننده اصلاح نشوند بیمارستان های استان دیگر قابل استفاده نمی باشد .

مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه زمانی در این بیمارستان امکانات سیتی اسکن و ام آر ای وجود نداشت ، افزود : همچنین سیستم های رادیولوژی به روز رسانی کامل گردید و تمام تجهیزات آزمایشگاهی به روز رسانی شد و امروز  بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد مجهز به تجهیزات به روز دنیا می باشد

وی با بیان اینکه بخشهای آی سی یو در گذشته 6 تخت بودند و الان 18 تخت آی سی یو و 12 تخت سی سی یو داریم اظهار کرد : راه اندازی هر تخت از این بخشها امروز بیش از 2 میلیارد تومان هزینه دارد که همه این امکانات در این بیمارستان امروز وجود دارد در خدمت جامعه کار و تولید استان می باشد .

دکتر منظمی به بازسازی و به روزسانی تجهیزات و امکانات  6 اتاق عمل این بیمارستان اشاره کرد و تصریح کرد : در زمان بروز رسانی و تعمیرات لازم و بازسازی بخشهای مختلف بینارستان تامین اجتماعی خرم آباد ، خدمت رسانی به مردم تعطیل نشده و بطور مستمر ادامه داشته است .

مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه دو دستگاه اکسیژن ساز بصورت شریان تا کنار تختهای بیمار لوله کشی شده است ، اظهار داشت : قبلا اکسیژن با کپسول های صنعتی تامین می شد اما امروز علاوه بر ایجاد دستگاه اکسیژن ساز در این بیمارستان یک مخزن بک آب اکسیژن زمینی با ذخیره  20 هزار لیتر اکسیژن مایع یعنی به اندازه  2600 کپسول اکسیژن برای زمان بحران  که در هیچ بیمارستان استان وجود ندارد راه اندازی و آماده بهره برداری  است که اگر این دستگاه‌های اکسیژن ساز از مدار خارج شد تا یک ماه این مخزن تمام اکسیژن بیمارستان را تامین می کند .

منظمی با تاکید براینکه بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد از حیث بحران کاملا به روزسانی و تجهیز شده است ، گفت : هر بیمارستان نیاز به چهار رکن اساسی و مهم دارد که اولین رکن برق است که این بیمارستان  از لحاظ برق دارای دو منطقه  پست برق شهری و برق روستایی و دو دیزل  ژنراتور تولید برق دارد که اگر برق قطع شود از این ژنراتورها استفاده می شود و که از لحاظ تامین سوخت تمام مشعل های بیمارستان دوگانه سوز می باشد و مخازن گازاوئیل بازسازی و پر می باشد .

وی دومین رکن اساسی بیمارستان را آب عنوان کرد و گفت : بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد  400 هزار لیتر مخزن آب آشامیدنی دارد که اگر آب قطع شود تا یک هفته قطع گردد با صرفه جویی یک ماه و 72 ساعت بدون صرفه جویی آب آشامیدنی بیمارستان سالم وجود دارد همچنین در صورت زلزله و تخریب زیرساخت آب شهری بیمارستان یک هفته آب آشامیدنی سالم دارد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان افزود : رکن سوم که این بیمارستان دارد بحث تغذیه می باشد که در صورت بحران و کمبود مواد غذایی است این بیمارستان تا 72 ساعت مواد غذایی کنسروی آماده شده دارد به ازای هر وعده 500 نفر را می توند تامین می کند و این غذاهای کنسروی دارای تاریخ مصرف بوده و با تعاونی مصرف بیمارستان روزانه چک و به روز سانی می شود .

وی در ادامه سخنان خود به دو پد بالگرد در این بیمارستان اشاره کرد و خاطر نشان کرد : یک پد بالگرد سبک و یک پد بالگرد سنگین در این بیمارستان ایجاد و راه اندازی شده دارد و هیچ یک از بیمارستانهای مرکز استان این امکانات را ندارند و تمام امداد نجات هوایی استان در بیمارستان خرم آباد انجام میشود و ملکیت این دو پد در اختیار هلال احمر و اجاره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات را این بیمارسان انجام میدهد که در سل پلدختر و زلزله کرمانشاه تمام امکانات و تجهیزات علوم پزشکی استان از طریق بالگرد از طریق این بیمارستان انجام می شد

منظمی با بیان اینکه این بیمارستان پایلوت بحران در کشور است ، تصریح کرد : سازه بیمارستان بطوری تجهیز و درست شده که زلزله 6.8 را تحمل می کند و تمام تخت های قدیمی این بیمارستان را که تعویض کردیم و نگهداری شده و برای روزهای بحران و تجهیز پارکینک های بیمارستان برای روز بحران

وی به امکانات و تجهیزات آشپزخانه بیمارستان اشاره کرد و گفت : سردخانه های بالای صفر و زیر صفر درجه بای سبزیجات و گوشت سفید و قرمز بصورت جداگانه ، استفاده از برنج ایرانی و گوشت و مرغ گرم در شان بیمه شده تامین اجتماعی خرم آباد وجود دارد .

دکتر منظمی با بیان اینکه برخی کارگران محترم که چند ماه حقوق نگرفته و بیمار شده از لحاظ جسمی نیز ضعیف شده و ممکن است تغذیه مناسبی هم نداشته باشد ، خاطر نشان کرد : یکی از ملزومات اصلی بیمار غذا و تغذیه مناسب است که در و سعی شده بهترین امکانات غذایی در اختبار این بیماران قرار گیرد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد در سال گذشته از بین بیمارستانهای کل کشور موفق به دریافت لوح سبز شد ، اظهار داشت :یکی از دلایل مهم انتخاب این بیمارستان از بین تمام بیمارستانهای خصوصی و دولتی کشور این بود که اولا هیچ آلودگی زیست محیطی در این بیمارستان وجود ندارد چرا که همه زباله های بیمارستان از جمله تبغ و سوزن و غیره استریل می شود ، همچنین این بیمارستان دارای سیستم تصفیه فاضلاب است و همه آب های باقیمانده بیمارستان را تبدیل به آب سالم که امکان استفاده برای آبیاری درختان هم مناسب است و هیچ آلودگی ندارد.

منظمی  به احداث درمانگاه 4 هزار متری فوق تخصیصی در کنار این بیمارستان اشاره کرد و افزود : پیشرفت این پروژه متناسب با برنامه زمانبندی است و تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز روز دنیا جهت خدمت به کارگران و بازنشستگان در این درمانگاه لحاظ نی گردد.

وی مهم‌ترین و تنها نقطه ضعف این بیمارستان را کمبود پزشک متخصص عناون کرد و گفت : تلاشهای زیادی شده تا در آزمون استخدامی که در پیش رو داریم 8 پزشک متخصص تقاضا شده و در صورت پذیرفته شدن بکار گیری می شوند و انشالله به زودی این مشکل را حل می کنیم .