اجتماعی
کد خبر : 2532
دوشنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱

کتاب تهاجم اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد 

  کتاب «تهاجم» با موضوع تهاجم فرهنگی و سواد رسانه ای، نوشته مهدی بیرانوند نویسنده و شاعر بروجردی در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی گردید. به گزارش پایگاه خبری طلوع افلاک، در مقدمه کتاب آمده:« شیوه ای که آن را تهاجم فرهنگی و یا جنگ نرم می نامند و […]

کتاب تهاجم اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد 

 

کتاب «تهاجم» با موضوع تهاجم فرهنگی و سواد رسانه ای، نوشته مهدی بیرانوند نویسنده و شاعر بروجردی در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی گردید.

به گزارش پایگاه خبری طلوع افلاک، در مقدمه کتاب آمده:« شیوه ای که آن را تهاجم فرهنگی و یا جنگ نرم می نامند و سلاح آن رسانه ها، جراید، تولیدات سینمایی، پادکست ها و..‌. تمامی ابزار دور برد بصری می باشد. ابزاری خوش رنگ و لعاب با ترفند های جذاب برای نفوذ به یک سرزمین و تحمیل افکاری خاص طبق نقشه جنگ نوین برای شکست یک کشور است.

 

تهاجم فرهنگی امروزه به سلاح اصلی کشور های امپریالیسم برعلیه جهان شرق و کشور های جهان سومی تبدیل شده است و تاکنون در برخی از کشورهایی که پشتیبان فرهنگی و سواد رسانه ای نداشته اند توانسته به راحتی نفوذ و پروژه تخریب آن کشور را از پایه های فرهنگی و اجتماعی عملی کند. کتاب فوق به ما تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، ابزار تهاجمات، راه کارهای مقابله و ضرورت یادگیری سواد رسانه را معرفی و می آموزد».

 

مهدی بیرانوند متخلص به «روژمان» شاعر، داستان نویس و روزنامه نگار سال 1373 در بروجرد متولد گردید. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر و تربیت مدرس گرایش سواد رسانه ای است. ایشان فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز و پیش از این شش عنوان کتاب با موضوعات (داستان کوتاه، شعر، رسانه و پژوهش) تالیف و جوایز علمی و هنری بسیاری در ایران و خاورمیانه کسب نموده است.