رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: ۱۰ رشته جدید با توجه به نیازهای مراکز استان در این دانشگاه راه اندازی شده و تاکنون هیچ‌کدام از مراکز آموزش عالی لرستان در این رشته ها ورود نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد به نقل ازایرنا، ایرج نیک پی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان بیان کرد: اکنون ۱۵ مرکز فعال علمی کاربردی در سطح استان وجود دارد، که در این مراکز حدود هفت هزار دانشجو تحصیل می کنند و از مجموع دانشگاه های جامع علمی کاربردی منطقه پنج بیشترین تعداد دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: فارغ التحصیلان این دانشگاه علاوه بر جذب در بازار کار امکان اشتغالزایی نیز دارند و ظرفیت این دانشگاه در سطح کارآفرینی است.

نیک پی با بیان اینکه در این دانشگاه رشته های کاردانی و کارشناسی حرفه ای و مهندسی فناوری ایجاد شده است، اضافه کرد: این فرصت های دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان نیازمند معرفی به هم استانی‌ها است تا بتوان در جهت تحقق شعار سال گام برداشت.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی افراد را به سمت کارآفرینی و اشتغالزایی سوق می‌دهد و تلاش می‌شود که در راستای مهارت افزایی دانشجویان اقدام موثر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در سطح آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی طرح آمایش اموزش علمی مهارتی را تدوین کرده است و قابلیت های استان را مورد بررسی قرار داده است و از مزیت های این دانشگاه انعطاف در برنامه های آموزشی است و اگر استقبالی از رشته های فعال در دانشگاه نشود رشته های جدید با توجه به نیاز استان جایگزین می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان یادآور شد: دانشگاه علمی کاربردی در رشته های روابط عمومی فعال است و در این راستا در دوره های کوتاه مدت و تک درس و تک پودمان آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی رسانه را دارد.

نیک پی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی امکان برگزاری کلاس های تلفیقی را دارد و از ظرفیت های با تجربه استان در دوره های آزاد استفاده می کند.