– استاندار لرستان گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خسارات ناشی از آن در جامعه ضروری است.

به گزارش صدای منتقد از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار در نشست تخصصی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور ریبس جمهور بصورت ویدیو کنفرانس اظهار کرد: مواد مخدر معضلی خانمان‌سوز است که در پس شکل گیری، تامین و توزیع آن شبکه سازمان یافته و گسترده ای از مافیا در سراسر دنیا فعالیت می کند.

وی افزود: ساز و کار مبارزه با مواد مخدر در داخل کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشورهای توزیع‌کننده این مواد نسبت به سایر نقاط جهان متفاوت است و جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر دنیا قرار دارد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون سه هزار و ۸۵۰ شهید والامقام در مبارزه با سوداگران مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده و بیشترین هزینه های مادی و معنوی را در این راه صرف کرده است.

وی ادامه داد: تمامی نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی، اجتماعی، موسسات خیریه و سایر دستگاه های مرتبط در بحث مبارزه با مواد مخدر حضور پررنگ دارند و لازم است به منظور مقابله با این معضل و کم کردن تبعات و خسارات ناشی از آن در جامعه همه نهادها با هم همکاری بیشتری داشته باشند.

زیویار افزود: در کنار تمامی اقدامات صورت گرفته، حضور موسسات و افراد نامی و اثرگذار مانند علما، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، معلمان و اساتید می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و استفاده از مواد مخدر در جامعه ایفا کند.