مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت : تسریع و پرداخت به موقع اعتبارات اشتغالزا به متقاضیان، یکی از مهمترین اولویت هاست که لازم است بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد ، ، علی جهانی امروز یکشنبه در جلسه هم اندیشی پرداخت تسهیلات اشتغالزا از محل تبصره 18 با بیان اینکه سهم لرستان از این اعتبارات مشخص شده و باید هرچه سریعتر به متقاضیان پرداخت شود ، اظهار داشت : تسهیلات ابلاغ شده به استان در سالجاری 88 میلیارد و 200 میلیون تومان است که با همکاری دستگاههای اجرایی تاکنون 552 طرح اقتصادی با مبلغ 142 میلیارد تومان در بخشهای مختلف اقتصادی به بانکهای عامل معرفی شده اند .

وی با اشاره به فرصت باقیمانده برای پرداخت این تسهیلات توسط بانکهای مشخص شده در استان ، تصریح کرد : بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید که می بایست تسهیلات اشتغالزا را به طرحهای معرفی شده  پرداخت کنند لازم است اولا در پرداخت این اعتبارات تسریع کنند و شرایط را برای افراد متقاضی تسهیل نمایند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بیش از یک و نیم برابر اعتبار تخصیص داده شده به استان به بانکهای عامل معرفی شده است ، اظهار کرد : پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان  و تسهیل شرایط برخورداری آن‌ها از این تسهیلات اشتغالزا، مهمترین انتظاری است که بایستی در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

وی در پایان بیان اینکه افرادی باید برای این تسهیلات به بانکها معرفی شوند که اهلیت و شرایط و تضامین لازم را داشته باشند خاطر نشان کرد : اولویت پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 به طرح های نیمه تمام و راکد است همه متقاضیان این تسهیلات در حوزه های ورزشی، سلامت و فرهنگی هنری باید برای دریافت اعتبارات به دستگاههای اجرایی صادر کننده مجوز مراجعه نمایند.