جلسه هماهنگی برگزاری دوره های مهارتی ویژه اتباع و پناهندگان خارجی ساکن در مهمانشهر اباذر شهرستان ازنابرگزارشد.
به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد :در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و اداره کل امور پناهندگان، اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، صادق مرزبان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره ‌۹ شهرستان ازنا، با بیان اهمیت برگزاری دوره‌های مهارتی با محوریت توانمندسازی و تربیت نیروی ماهر و متخصص از این جامعه هدف، از اجرای سه دوره آموزشی مطابق با نیاز سنجی انجام شده، در ادامه روند آموزش سالیان گذشته، خبر داد.
براساس نیاز سنجی انجام‌شده توسط مرکز شماره ۹، متقاضیان خواستار برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته های سفره آرایی، جوشکاری گاز محافظ آرگون و تعمیرکار و نصاب پکیچ شوفاژ گازی هستند.
مرزبان گفت: این آموزش ها بمنظور فراهم آوردن بسترهای مناسب جهت توانمندسازی در ایجاد حرفه و شغل و کسب درآمد برگزار و مهارت‌های نخبگان در پایان دوره، گواهینامه های بین‌المللی مهارتی دریافت می‌کنند.
وی در ادامه افزود: این مرکز، همچون گذشته، تمام ظرفیت و توان خود را در برگزاری و اجرای این دوره‌ها، مطابق با استانداردها و معیارهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به کار خواهد بست.
در ادامه پرندوش مسئول مهمانشهر اباذر ضمن استقبال از اجرای این دوره های مهارتی جدید و تقدیر از عملکرد آموزشی ارائه شده تا کنون، بیان کرد: این دوره ها فرصت مناسبی برای اتباع خارجی جهت دستیابی به دانش و مهارت است، و این مجموعه در راستای اجرایی نمودن تفاهم نامه و گسترش تعاملات، با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای همگام و همراه خواهد بود.

گزارش می‌افزاید: یکی از جوامع هدف ۲۲ گانه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای،مهارت‌آموزی ویژه پناهندگان، اتباع و مهاجرین خارجی است که دوره‌های مهارتی به‌صورت رایگان برگزار شده و کلیه هزینه‌ها توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، پرداخت خواهد شد.

از زمان اجرای این تفاهم نامه چندین دوره مهارت آموزی در شهرستان ازنا ویژه اتباع خارجی برگزار شده است.

روابط عمومی  فنی و حرفه‌ای لرستان