سرپرست ورزش وجوانان لرستان گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی استان در بحث ورزش مشارکت بیشتری داشته باشند.

به  گزارش  پایگاه خبری صدای منتقد؛  سید آرش قیاسیان   در همایش تجلیل از تیمهای برتر مسابقات ورزشی جام رمضان در سالن همایش های بانک ملی  برگزار شده بود با بیان اینکه  امروزه ورزش در دنیا به عنوان پدافند غیر عامل  عمل می کند، اظهار کرد: در جنگ اوکراین و روسیه دیدیم که سازمان های ورزشی وکمیته ملی المپیک جهت فشار آوردن و جلوگیری از تحرکات اجتماعی روسیه  این کشور را در چندین رشته ورزشی محروم کردند.

او افزود: پرچم هایی  که در میادین بین المللی به وسیله ورزشکاران به اهتزاز در می آید باعث ناخشنودی  استعمارگران می شود چون نمی خواهند کشور های دیگر دیده شوند .

سرپرست ورزش وجوانان لرستان با اشاره به قدمت و تمدن و فرهنگی ایران ، تصریح کرد: کشور ما بنیانگذار چند رشته ورزشی در جهان  بوده است بنابراین لازم است که به ورزش اهمیت بدهیم و در تمامی مجموعه ها ازجمله  ادارات  این اهمیت را لحاظ کنیم.

* تحولات شگرف ورزش کشور بعد از انقلاب اسلامی

قیاسیان به نقش شهدای ورزشکار در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پهلوانان وشهدای ورزشکار بسیاری از لرستان  همچون شهید انوشیروان رضایی ، شهیدان علی پناه ، شهیدان میرشاکی، شهید شاپور نعمت الهی ، شهید توکل مصطفی زاده و…   در جنگ تحمیلی هنرنمایی کردند که ایثارگری  این شهدا مرهون سجایای اخلاقی ، رفتار بسیجی گونه ، تاسی به مکتب امام خمینی( ره ) و رعایت تزکیه نفس بوده است .

او با بیان اینکه ماشیعه هستیم و اعتقاد داریم  باید به حضرت علی (ع) یعنی  کسی که هم در ورزش  و هم در اخلاق نام آور بود تاسی  کنیم ، خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی  تحولات  شگرفی در ورزش کشور  رخ داد که لازم است توسط جوانان دیده شود .

 قیاسیان عنوان کرد: اعتبارات و بودجه های ورزشی قبل از انقلاب یک هزارم درصد بوده ولی امروزه یک درصد کل بودجه های اعتباری به ورزش اختصاص داده شده است .

او بیان کرد: به برکت نظام اسلامی و همیاری وهمراهی بسیج ۴هزار و ۲۰۰مجموعه ورزشی توسط سپاه  ایجاد شد ‌؛ از ۸۰۰ مجموعه ورزشی به ۸ هزار مجموعه ورزشی رسیدیم ؛ همچنین ۵هزار اماکن ورزشی با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شد.

سرپرست ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی از ۲۹مدال در المپیک و کسب سهمیه به ۳۹مدال رسیدیم، یادآورشد: رشته های ورزشی کارگری ،دانشجویی، نیروهای مسلح، بسیج ورزشکاران  بعد از انقلاب  ایجاد شدند.

 او گفت: بعد از انقلاب از ۳۰ رشته ورزشی   به ۱۷۰ رشته ورزشی  و از ۲۰فدراسیون نیز به ۵۴ فدراسیون ورزشی  رسیدیم.

 قیاسیان  اضافه کرد: همه  این تحولات نتیجه  نگاهی بوده که بنیانگذاران انقلاب،  بسیج و مقام معظم رهبری به ورزش داشته اند .

* نقش بسیجیان در همه  تحولات قابل تقدیر است

 او با بیان اینکه در حوادث  انقلاب و دوران جنگ تحمیلی  بسیج  جلو دار بود، خاطرنشان کرد:  در حادثه سیل سال 98 پلدختر که به عنوان مجموعه هیات کوهنوردی در حادثه حضور داشتیم  جانفشانی ها و ایثارگری های بسیار زیادی از طرف  مجموعه بسیج و طلاب دیده شد به طوریکه   که این رفتار بسیجی ها در سیل  مورد تحسین همگان قرار گرفت .

 قیاسیان با بیان اینکه  در جنگ تحمیلی  رشادت های بسیجیان در برابر ماشین جنگی عیان بود ، گفت:  اگر الان اینجا در امنیت کامل به سر می بریم و به فکر توسعه هستیم  مرهون ایثارگری بسیجیان ، خانواده های شهدا و جانبازان هستیم.

* در حوزه جوانان به دنبال ایده های جدید هستیم

 سرپرست ورزش وجوانان لرستان در ادامه به اقدامات و برنامه های حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: در حوزه جوانان به دنبال ایده های نو توسط جوانان هستیم و در این راستا فراخوان داده ایم تا  ایده  های  جدید افراد خلاق  را  با کمک دانشگاه لرستان و‌مراکز دانش بنیان جذب کنیم  تا شاهد  یک تحول شگرف در استان باشیم.

سید آرش قیاسیان  در پایان گفت: ورزش یک مقوله بسیار مهم جهت نشاط و حفظ سلامت و پویایی جامعه است  لذا مشارکت ادارات باید در این زمینه بیشتر باشد تا اداره کل ورزش وجوانان  نیز بتواند به رسالت خود برسد.