رئیس کل دادگستری لرستان، وضعیت گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی در استان را نگران کننده عنوان و خاطرنشان کرد: این مسائل موجب شده جرائم در استان افزایش یابد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، محمد رزم ظهر در نشست اعضای شورای قضائی لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای حادثه دلخراش هفتم تیر، اظهار کرد: خون پاک شهدای ارزشمند موجب استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تا قبل از شهریور سال ۹۸، ۸۲ هزار و ۵۰۵ فقره پرونده موجودی در دادگستری لرستان داشتیم، ۹۰۲ هزار و ۹۱۵ پرونده طی دو سال گذشته تشکیل شده و ۹۳۸ هزار پرونده نیز طی این مدت مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اجرای احکام ۳۰ هزار فقره تا قبل از شهریور ۹۸، افزود: ۱۵ هزار پرونده از این تعداد انجام شده و نیم دیگری از آن مانده است، ضمن اینکه پرونده‌های ورودی‌ از سال ۹۸ تاکنون مختومه شده است.
رزم با بیان اینکه در چارت تشکیلاتی دادگستری استان ۴۲۴ پست قضایی داریم، افزود: در حال حاضر ۲۴۸ قاضی در استان مشغول به کار هستند و ۱۷۶ نفر قاضی کم داریم، بنابراین ۴۱ درصد شعب ما بدون تصدی قاضی اداره می‌شوند.
وی به اضافه شدن ۲۵ شعبه قضایی طی دو سال گذشته به مجموعه دادگستری استان، تصریح کرد: همچنین ۹۳ پست قضایی طی این بازه زمانی در دادگستری لرستان ایجاد شده است.
رئیس شورای قضایی لرستان بیان داشت: هفت دادگاه بخش از شهریور سال ۹۸ تا کنون در استان تشکیل و ۵۳ نفر قاضی نیز جذب شده است.
رزم با اشاره به اجرای ۹۵ درصدی ابلاغ الکترونیکی در دادگستری سراسر استان، اظهار کرد: ۵ هزار و ۶۰۰ دادرسی الکترونیکی طی ۲ سال گذشته صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ۴۳ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است، افزود: ۴ هزار و ۵۷۰ هکتار خلع ید طی دو سال گذشته داشتیم.
رئیس کل دادگستری لرستان، بازپرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای تولیدی دانست و افزود: در حال پیگیری هستیم که سرمایه‌گذار جدیدی تحت عنوان زاگرس خودرو جانشین عظیم خودرو شود.
رزم، وضعیت گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی در استان را نگران کننده عنوان و خاطرنشان کرد: این مسائل موجب شده جرائم در استان افزایش یابد.