اجتماعی » لرستان
کد خبر : 2343
یکشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان : تسهیلات جدید سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان، دختران و زنان خانه دار

  پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد: مدیر کل تامین احتماعی لرستان گفت: تسهیلات جدید سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان، دختران و زنان خانه داربه همت سازمان تامین اجتماعی امکان پوشش بیمه ای برای زنان خانه دار، دختران ودانشجویان فراهم شد. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد،: گودرزی مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان گفت : […]

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان : تسهیلات جدید سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان، دختران و زنان خانه دار

 

پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد: مدیر کل تامین احتماعی لرستان گفت: تسهیلات جدید سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان، دختران و زنان خانه داربه همت سازمان تامین اجتماعی امکان پوشش بیمه ای برای زنان خانه دار، دختران ودانشجویان فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد،: گودرزی مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان گفت : زنان خانه دار، دانشجویان و دختران می توانند به سهولت با مراجعه به سامانه اینترنتی es.tamin.ir از مزایای این طرح بهره مند شوند.

گودرزی افزود: مشمولان این قانون تمامی زنان 18 تا 50 ساله و دانشجویان هستند و درباره افراد بالای 50 سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن موردنظر اضافه می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان از دیگر ویژگی‌های این طرح ،به ثبت نام و ارایه خدمات بدون مراجعه حضوری و امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه اشاره کرد.

گودرزی اضافه کرد: نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه دار و دختران برای برخورداری از حمایت های سازمان تامین اجتماعی دارای سه سطح است. در نوع اول نرخ پرداخت حق‌بیمه زنان خانه‌دار و دختران برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی 12 درصد محاسبه می شود و در نوع دوم شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ 14 درصد است. در نوع سوم که شامل فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی است مبنای محاسبه نرخ 18 درصد خواهد بود

‌ایشان تصریح کرد:بیمه دانشجویی یکی دیگر از پوشش های حمایتی سازمان تامین اجتماعی است که درزمره طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار می گیرد. دانشجویان در بازه سنی 18 تا 50 سال می توانند با مراجعه به تارنمای es.tamin.ir از مزایای این طرح استفاده کنند و در صورتی که متقاضی بیش از 50 سال داشته باشد باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد:به همت سازمان تامین اجتماعی امکانی فراهم شده است که سابقه بیمه دانشجویی پس از فارغ التحصیلی به بیمه اشتغال آنها وصل شود و متقاضیان در صورت بهره مندی از پوشش درمانی بیمه متعلق به والدین خود نیازی به پرداخت حق سرانه درمان نداشته و از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

خبر: محمود داودی نژاد