عصر امروز جلسه ای با هدف بررسی افزایش بهای رهن و اجاره مسکن به میزان حداکثر نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و نیز شناسایی دفاتر املاک فاقد پروانه کسب در سالن جلسات اتاق اصناف لرستان برگزار شد‌.

به گزارش صدای منتقد ، حشمت رحیمی اظهار کرد: عصر روز ۲۱خرداد ماه ۱۴۰۱، جلسه ای با هدف بررسی افزایش بهای رهن و اجاره منزل به میزان حداکثر نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و نیز شناسایی دفاتر املاکی فاقد پروانه کسب در اتاق اصناف مرکز لرستان تشکیل شد.

رحیمی ادامه داد: این جلسه باحضور دکتر جعفری رئیس سازمان صمت، سرهنگ بشارتی رئیس اماکن استان، سرهنگ احمدی رئیس بسیج اصناف استان، ملکی معاون تعزیرات استان، طولابی رئیس مرکز ۱۲۴ صمت و بازرسین اتاق اصناف مرکز استان در سالن جلسات اتاق اصناف برگزار شد.

دکتر جعفری رئیس سازمان صمت لرستان نیز در ادامه این نشست پس از طرح موضوع و مسائل مشاورین املاک از سوی هئیت رئیسه این اتحادیه، بر همکاری هئیت رئیسه مشاورین املاک جهت تحقق دستورالعمل ۱۵ درصد حداکثر افزایش اجاره بها و رهن نسبت به‌ سال گذشته و نیز ابلاغ موضوع به مشاورین املاک تاکید کرد و همچنین خواستار بررسی و شناسایی مشاورین فاقد پروانه کسب و برخورد قانونی با متخلفین این حوزه شد.

در ادامه حشمت رحیمی رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان نیز خواستار تشدید اقدامات اتحادیه مشاورین املاک با هدف تحقق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی و ارائه گزارش عملکرد به این اتاق ظرف مدت یک هفته شد.

سایر حاضرین در این جلسه نیز در خصوص تراکم ساخت و تاثیر آن بر عدم انبوه سازی مسکن، مشکلات مرتبط با عدم فعالیت انبوه‌سازان ،مشکلات کد رهگیری،صدور قرارداد نامه با برچسب هولوگرام و کدسریال، متمرکز نمودن چاپ قراردادها در چاپخانه مورد وثوق، پرهیز از صندلی فروشی در مشاورین املاک، تحقق نرخ اخذ خدمات برابر نرخ نامه، تعییر ساختار اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه اتومبیل برابر ضوابط با هدف چابک سازی اتحادیه و تشدید گشت های نظارتی در قالب گشت مشترک تاکید کردند.