به گزارش صدای منتقد ،رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان چگنی با اشاره به تعداد ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش این شرکت، گفت:شاخص بهره مندی روستاهای این شهرستان بالای ۸۵درصد است.

مهندس حمید زینی وند با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سالهای اخیر، اظهارداشت: شهروندان آب شرب را به صورت بهینه مصرف کنند و نسبت به هدر رفت آب حساس باشند.

وی با اشاره به تعداد ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش این شرکت، افزود:شاخص بهره مندی روستاهای این شهرستان بالای ۸۵درصد است.

زینی وند ادامه داد: آب شرب شهرستان از ۳۴حلقه چاه و ۴ سرچشمه تآمین می شود‌.

این مقام مسئول گریزی به گستردگی حوزه فعالیت شرکت تحت امر خود زد و بیان کرد:ما علاوه بر تآمین آب شرب اهالی شهرستان چگنی وظیفه تآمین آب نزدیک به ده روستا در بخش معمولان پلدختر را هم بر عهده داریم.

رئیس آب و فاضلاب چگنی به پروژه های در دست اجرا اشاره و تصریح کرد:پروژه آبرسانی به روستاهای گندابه، قاسمعلی، میشگر و روستای چاه چراغ، احداث مخزن ۲۰۰متر مکعبی روستای چم خوشه،حفاری و تجهیز دو حلقه چاه در روستاهای خاطره و چم و داوود در دست اجرا بوده و مطالعات طرح آبرسانی به روستای نرگسه هم در دست اقدام می باشد.

زینی وند حفظ سلامت مردم و کنترل کیفی آب مصرفی شهروندان را بسیار قابل اهمیت دانست و به اقدامات صورت گرفته در این حوزه اشاره و توضیح داد:در بخش کنترل کیفی تعداد ۱۱۴ باب مخزن ذخیره آب شرب شهر و روستا شستشو و گندزدایی شده است و در همین راستا ۲۴دستگاه کلر زنی جدید جهت گندزدایی آب شرب در بخش شهر و روستا نصب شده است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان چگنی بر نظارت و پایش مستمر بر کیفیت آب شرب اشاره و تصریح کرد: کیفیت آب شرب توسط کارشناسان محترم مرکز بهداشت شهرستان و پرسنل کنترل کیفی شرکت آبفای لرستان به صورت مستمر پایش می شود.

زینی وند علت بسیاری از هدر رفت ها رو فرسوده بودن تاسیسات معرفی کرد و خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت در بخش های روستایی و همچنین فرسوده بودن تعدادی از تاسیسات نیاز به توسعه و بازسازی تعدادی از این تأسیسات می باشد که این مهم توسط مدیریت و همکاران محترم در دست پیگیری می باشد.

رئیس شرکت آب و فاضلاب چگنی در پایان از شهروندان خواست برای مدیریت درست مصرف و صرفه جویی از آنها با پرداخت به موقع آبهای مصرفی خود این شرکت را در جهت بهبود خدمت رسانی به مشترکین محترم یاری کنند و در صورت مشاهده شکستگی خطوط و یا هر تخلفی با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند.

یاسر نظری چگنی