به گزارش صدای منتقد ، فرهاد زیویار استاندار لرستان، عصر جمعه در بازدید از «پادگان ۰۷» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پادگان یک مجموعه ۱۵ هکتاری است که در سال ۹۲ تا ۹۹ تصمیماتی در خصوص واگذاری آن اتخاذ شد.

وی افزود: هفت هکتار آن با ابنیه تاریخی جزو میراث فرهنگی محسوب می شود و در اختیار شهرداری و هشت هکتار آن در اختیار ارتش است.

زیویار گفت: توافقاتی که برای واگذاری زمین این پادگان صورت گرفته مربوط به گذشته است و هیچ گونه ارتباطی با تیم مدیریتی فعلی استان و شهرداری حتی فرماندهان فعلی ارتش ندارد.

استاندار لرستان ادامه داد: مدیران فعلی نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کرده و طرفین بیگانه و غیر نیستند و خود را مکلف به اتخاذ تصمیماتی می کنند که شایسته باشد چرا که «پادگان ۰۷»جزو هویت شهر خرم‌آباد محسوب می شود.

زیویار بیان کرد: اصحاب رسانه پیش تر تخریب بخشی از دیواری پادگان را اعلام کرده اند و اکنون امکانات لازم برای هرگونه توافق وجود دارد و امیدواریم تصمیماتی شایسته گرفته شود.

وی با اشاره به انجام معامله از سوی بنگاه ها و مشاورین املاک افزود: هیچگونه سند حقوقی وجود ندارد و تنها توافق بر روی کاغذ است و از این لحظه به بعد وجاهت قانونی نخواهد داشت و در این راستا تصمیمات لازم گرفته می شود اما ممکن است زمان بر باشد.

وی بیان کرد: مشاورین املاک نسبت به خرید و فروش این ملک اقدام نکنند و اگر هم تاکنون اقداماتی صورت گرفته به شهرداری اطلاع رسانی کنند.

زیویار گفت: شاید تاکنون اقداماتی با تعجیل صورت گرفته باشد اما با هیچ گونه تخلفی مواجه نشدیم و اگر هم گزارش شود