استاندار لرستان بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر در استان تاکید کرد.

دکتر فرهاد زیویار در جلسه‌ای با مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) که به منظور همکاری و جذب سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی گاوداری صنعتی و تامین شیر مورد نیاز استان و با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این جلسات منجر به اقدام و عمل شود و ماحصل آن، تولید و اشتغالزایی را برای مردم لرستان به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه لرستان جزء پنج استان اول کشور در حوزه دامپروری است، تصریح کرد: لرستان دارای منابع طبیعی نظیر آب، هوا و طبیعت بکر است که این موارد نقش بسزایی در بخش دامپروری استان دارد.
نماینده عالی دولت در لرستان بیان کرد: استان علیرغم داشتن مزیت و رتبه خوب دامپروری در کشور در تولید شیر حائز رتبه ۱۲ است که باید این نقیصه بررسی و برطرف شود.
وی اضافه کرد:  زیرساخت‌های اولیه برای ایجاد این صنعت در استان مهیاست و به لحاظ تامین اعتبارات وضعیت خوبی در لرستان وجود دارد بطوریکه در سفر اخیر ریاست جمهوری به لرستان با صرف نظر از بودجه عمرانی، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های لرستان در نظر گرفته شده و این فرصت مغتنمی است تا صنایع تبدیلی شیر در استان ایجاد شود و می‌توان تا سال ۱۴۰۲ از این اعتبارات استفاده کرد.
زیویار عنوان کرد: شرکت صنایع شیر لرستان (پگاه) ظرفیت تولید ۳۵۰ تن محصول را دارد و میتواند توسعه پیدا کند.
وی بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر در لرستان تاکید کرد و افزود: علیرغم اینکه جزو پنج استان اول کشور به لحاظ دامپروری هستیم اما هنوز دوسوم خوراک شیر خام از استان‌های غیردامپروری وارد می‌شود که این جای تعجب و سوال دارد.
نماینده عالی دولت در لرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه در لرستان شاهد طرح‌های ناقص و نیمه‌تمام هستیم که سیاست دولت سیزدهم در لرستان تکمیل این طرح‌هاست و قطعا این جلسات به اقدام‌وعمل منجر خواهد شد.
انتهای پیام